Kanelbullens dag

Dagen till ära bakades kanelbullar även i Brooklyn. Så jag inte skulle behöva känna hemlängtan sa min värdmamma. Otroligt snällt tycker jag! Och gott var det! 
 
Kanelbullar/Cinnamon rolls
 
Veckan har gått fort och jag har inte haft många timmar till övers. Men det är ju så jag lever mitt Au Pair liv, fullt upp hela tiden. 
 
Igårkväll blev det födelsdagsparty blandat med hejdåparty på Manhattan. Kul och tråkigt på samma gång! Det är så jobbigt när man måste säga hejdå till vännerna.. men det betyder ju inte att man inte kommer att ses igen.
 
 
Friday night
 
Här har en del löv börjat ändra färg och jag har fått höstkänslor trots att jag fortfarande går i linne och kortbyxor. Jag tror att hösten är den bästa årstiden som jag upplevt här. Inte fuktigt som på sommaren, men fortfarande varmt och fint i parken nu när löven ändrar färg. 
 
Yesterday we baked cinnamon rolls here in Brooklyn because it was the official cinnamon bun day in Sweden. So wouldn't fell homesick my hostmum said. In think that was supernice of her! And of course the buns were yummi! 
 
This week has gone by fast and I haven't had a lot of hours unplanned. But thats how my Au Pair life is, always busy! 
 
Yesterday evening I went to a Birthday/Farwell Party in Manhattan. Fun and sad. I is always so sad having to say goodbye to your friends, but it doesn't mean that you won't see them again. 
 
The leaves has started to change color here and I've started to get autum feelings even though I still dress in light clothing. I think fall is the best season that I've experienced here. It is not humid like the summer but still warm. Very comfortable! And the park is so beautiful with the leaves in red, yellow and orange. 
 
Mitt senaste inköp som håller mina papper på plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0