Familj, Äventyr, Vänner och uppfyllda barndomsdrömmar

Jag är fortfarande kvar här på andra sidan även om man inte kan tro det på min blogg. Som vanligt har det bara varit så mycket på g så jag har helt enkelt inte hunnit med att skriva nått blogginlägg. Men här kommer en sammanfattning.
 
Min familj var på besök! Det var så kul att få krama på dem när vi inte träffats på 7 månader. Dessutom gjorde vi en massa skojjiga saker också. Vi gick på Brooklyn Bridge över till City Hall, vi besökte Coney Island, vi badade i poolen med utsikt över Manhattan, vi besökte 9/11 Memorial, Wall Street och Times Square, vi var upp i Empire State Building, vi gick på promenad i Central Park, vi besökte FAO Schwartz och jag uppfyllde min barndomsdröm att spela på det stora pianot, vi gick längs 5th ave och besökte Grand Central och vi besökte Museum of Natural History och The Intrepid, vi tog färjan över till Staten Island och såg Frihetsgudinnan och vi besökte söndagsmarknaden i Williamsburg och såg ET på kvällspicknick i Bryant Park. Sen umgicks vi också med min värdfamilj och spelade bland annat kubb i parken. Ja, fullt upp med roligheter! Och här kommer en radda med bilder: 
 
Brooklyn Bridge
 
Besökte Popup Pool med Manhattan skyline som utsikt
 
 
Central Park 
 
Besökte FAO Schwarz och uppfyllde barndomsdrömmen om att spela på det stora pianot
 
 
9/11 Memorial
 
 
Staten Island Ferry and Statue of Liberty (Frihetsgudinnan)
 
Time Square with family
 
Picknick och filmkväll i Bryant Park
 
 
 
Wall Street
 
 
Marknaden i Williamsburg
 

Sen har jag också hunnit ha semster och den spenderades i Florida på Miami Beach med alligator utflykt till Everglades och snorkeldag i Key West. 
 
Miami Beach
 
En dagstur till Everglades
Snorkelutflykt i Key West
 

Och här i NYC är det som vanligt en hel del på gång mest hela tiden så här kommer lite bilder på det också.
 
Utekväll med vännerna
 
 Besök på Chelsea Market, mitt nya favoritställe
 
 Promenad på High Line

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Det var jättekul att få träffa dig å din värdfamilj. Att åka på olika utfärder som var många är ett minne för livet å det känns härligt att få dela dem med dig å resten av familjen. Kul att se alla bilder-det blev ju en hel del tagna. Vi ser fram emot att få träffa dig när du hälsar på hemma i juni. Hoppas vi får möjlighet att träffa din värdfamilj igen nån gång åxå. ❤Saknar dig!
Ser fram emot nästa blogginlägg åxå:-))

Svar: Det var verkligen jätteroligt! :D Många kramar! <3 <3
Sara

2013-10-01 @ 17:20:59
Postat av: Kusin Linda

Härligt att se hur ni haft det. :) Vilken snygg jeansjacka, hoppas att det blev ett köp! Kram Linda

Svar: Jag önskar också jag köpt den.. ångrade mig dagen efter. Men men, nästa gång jag hittar en så blir det nog ett köp! Däremot så fick jag med mig hem en fin tavla från marknaden som nu pryder mitt rum! ^^ Kramar Sara! Hoppas du har det bra! Vi får skypa någon gång snart! :)
Sara

2013-10-01 @ 19:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0