Döda förkylningar

Jag har känt i några dagar att en förkylning varit på g och igår bröt den ut. Det försökte jag åtgärda med att proppa mig full med grönsaker och te med honung, för jag fick för mig att det skulle hjälpa... fast mår likadant idag + mer snor och hosta... Hoppas bara jag är frisk till helgen då jag har långledigt! 

Igår lagade jag något nytt. Kålrabbi Fries. Ser ut som vanliga Pommes Frites men mycket nyttigare. Det var riktigt gott faktiskt och jag tänker byta ut de riktiga fries till det nästa gång också. Lätt att tillaga också. Först skala och skär kålrabbin i pommes bitar. Sen blanda med mjöl och sen in ugnen på 220 grader och rosta tills dem är gyllene och möra. Lätt som en plätt! Man kan salta dem lite också om man vill, det gjorde jag och det blev smaskens! 

Kålrabbi-Frites


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0