Roosevelt Field

Tiden går fort när man har roligt! Nu har ännu en helg snart tagit slut, kanske hinner jag med en liten promenad i parken innan kvällen, vi får se. Håller på med mitt finalproject inför sista lektionen på lördag och förhoppningsvis kommer det inte ta allt för lång tid. 
 
Igår så blev det en ordentlig shoppingdag. Trots att jag bor i New York där det finns otroligt många affärer så är det inte riktigt så bekvämt att handla här tycker jag. I alla fall inte då du vill hitta många plagg snabbt. Okej, om du inte behöver något speciellt utan gärna kan tro dig att strosa omkring litegrann på gatorna mellan affärerna, för här finns nämligen inga mall eller gallerior med flera affärer i. Man måste helt enkelt veta på vilken gata affären som du vill till ligger, och då kanske den andra affären som du vill fara till inte ligger precis bredvid utan du måste gå långt eller ta tunnelbana, vilket jag tycker är lite tröttsamt.
 
Så igår så blev det en trip utanför city till Roosevelt Field som ligger i Garden City på Long Island. Det är New Yorks andra största shoppingmall, med nästan 300 butiker, det var enormt helt enkelt! Jag och Pree spenderade flera timmar där, men hann inte ens vara på hälften av alla butiker. Resan dit tog 2 timmar med tunnelbana och buss men kostade bara 2,50 dollar så vi tyckte det vägde upp. Sen var ju mallet absolut bästa shoppingstället jag någonsin besökt. Här fanns ALLT! Jag shoppade loss som en galning och har nu fått mig massor med nya sommarkläder som jag var i stort behov av. Brukar ju inte vara allt för galen i att handla kläder, men tydligen så gällde det inte den här dagen. Jag shoppade mig tre par shorts, ett par trekvarts-byxor, två linnen, två klänningar, en kjol och ett par nya solglasögon. Det bästa var att det inte blev särskilt dyrt i slutändan ändå! Bästa köpen var nog klänningen som det var 50% off på och shortsen som kostade 8 dollar. 
 
Bilder från nätet på shoppingstället, ENORMT
 
Såg dem här söta sakerna på vägen till gallerian
 
Lite av inköpen
 
Efter en lång dag med shopping och resande blev det filmkväll hos Pree och deliver-pizza. En väldigt bra lördag! 
 
Idag har jag jobbat lite, sen åkt in till Manhattan till den skandinaviska butiken och resten av dagen har spenderats med skolarbete förutom lite avbrott för att skriva i bloggen och middag. Nu ska jag fortsätta, om jag är duktig hinner jag kanske se lite Harry Potter med min värdfamilj. Vi hade Harry Potter kväll i fredags också, men ikväll ska det ses den sista filmen i serien och den är ju rätt bra! 
 
Imorgon är det Memorial Day och alla är lediga från skola och jobb, så då får vi se vad som hittas på. Jag tror vi skulle ha BBQ och det lät ju inte helt fel! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0