21 years old, finally all grown up again!

Ja äntligen var man vuxen igen. Det var lite konstigt när man kom hit till Amerika och plötsligt var för liten för att göra massa saker när man redan hunnit vara vuxen i Sverige ett bra tag. Men nu är allt som det ska igen, skönt! :) 
 
Så här ser man ut då man fyllt 21. Halsbandet är en present från min värdfamilj
 
Min födelsedag här i Amerika var riktigt bra och hela helgen faktiskt! Och TACK SÅ OTROLIGT MYCKET FÖR ALLA FINA KORT OCH PRESENTER! :) <3 Tror aldrig jag fått så mycket post på en gång! Haha, undra vad postgubben tänkte. 
 
Kort och presenter från Sverige
 
 Present från ett av barnen
 
 Min födelsedagstårta (ljusen är 2+1 = 21)
 
 Fina armbandet! Tack så himla mycket Inger, Ove, Tess, Ante och Macke! 
 
På min födelsedag blev jag uppvaktad med både presenter, middag och tårta av min underbara värdfamilj! Så otroligt snällt! Fick även vara med om födelsedagsfirandet hemma i Sverige genom skype och det var jätteroligt att få säga hej till allihopa. Lite hemmasjuk blir man ju vid sånna tillfällen men det gick bra ändå! 
 
På kvällen fick jag en till överraskning. Eftersom min födelsedag var en torsdag så hade jag inte planerat att fara någonstans på kvällen då jag skulle jobba dagen efter. Men nu blev det inte riktigt så... för så här blev det: Efter middag, tårta, presenter och spel med barnen ringer det plötsligt på dörren. Jag tänker "Vem tusan kommer så här sent?" och sen kommer svensken i mig fram och jag tänker ska man verkligen öppna. Och hinner tänka flera tänkbara konstiga typer som kunde ringa på sent på kvällen. Bestämmer mig för att öppna ändå, och vem står inte där om Claudia. Jag bara hello.. helt förvånad, eftersom jag inte bjudit över henne och i Amerika fungerar det inte liksom i Sverige att man bara kommer och hälsar på. Kollar förvirrat på min värdmamma som säger "Surprise! You can't turn 21 without going out!". Då hade hon ringt till Claudia och frågat om hon kunde komma över så vi kunde gå ut på någon bar här i Brooklyn. Ja och så blev det alltså. Torsdagskvällen spenderades på en av barerna här i området. Jag beställde min första drink i Amerika och kände mig väldigt vuxen igen! 
 
Fredagskvällen spenderades hos Priscila. Vi hade tänkt se film men slutade med att vi bara satt och pratade till sent på kvällen och jag hann lära mig lite portugisiska. Trevlig kväll!
 
På lördagen regnade under förmiddagen så spenderade mesta delen av den inomhus. Sen jobbade jag i två timmar och då blev det till att gå till gymet med barnen och spela lite vollyboll och pingis. Efter en barbeque i trädgården mötte jag upp med P för min första riktiga utekväll som 21åring. 
 
Utsikten från rooftop baren (Empire State Building)
 
 Första riktiga utekvällen som 21 åring
 
 Having fun at the 230-fifth rooftop bar
Glad tjej
 
Vi for till ett jättehäftigt ställe som hade en "rooftop bar" (vet inget vettigt ord på svenska för det) med utsikt över empire state building. Vi fick stå i kö otroligt länge innan vi fick komma in. Var lite nervös för det är ett sånt där fancy ställe där vakterna kan säga nej om de tycker att man inte passar in. Men turligt nog kom vi in utan problem, även om vakten kollade länge på mitt körkort innan han bestämde sig för att jag var nog gammal ändå. Stället var jättefint och det mesta folket där var väldigt finklädda. Det var riktigt roligt med en sån där lyxupplevelse, men jag insåg att jag nog uppskattar det lite mindre uppklädda ställena med mer dans än lounger. Jag kände inte riktigt som jag passade in där, men det var absolut jättehäftigt att få vara där och speciellt få se den häftiga utsikten! Jag tror att är man ett gäng vänner eller på en dejt är det här ett bra val! 
 
Puertos Ricos Parade
 
 
Såg några snygga bilar på paraden
 
Efter vi sett allt där, dansat och prövat photoboot eller vad det nu heter bestämde vi oss för att bege oss. Kom till sängs kring 4-tiden någon gång. Sov till elva då nästa äventyr började. Det blev att åka in till Manhattan och se Puertos Ricos paraden med Claudia. Var jättetrött men kvicknade fort till bland allt ljud och härlig musik. Om man då vore hälften så dansant som vissa i paraden var, hade man ju varit glad. Men det är bara att öva och öva på zumbapassen. 
 
Tillbaka i Brooklyn mötte jag upp med P och hon tog mig till en affär med jättebilliga varor som har en scrapbooking avdelning. Lycka! Köpte hem fotoalbum, fina papper och klistermärken. Här ska scrapbookas som aldrig förr! Haha, och billigt var det! Ett stort fotoalbum med hårda pärmar och plastfickor för 5 dollar!! Framöver ska hon visa mig en affär med BARA pyssel. Det ser jag framemot! 
 
Imorgon åker jag till Canada för att se Niagara Fallen. Det ser jag framemot. Men den nio timmar bussresan dit, vet jag inte om jag är fullt så glad över, men förhoppningsvis överlever jag det också! 
 
Nu blev det här ett väldigt långt inlägg, men det får vara så. Tänkte också berätta att jag kommer skriva på engelska på bloggen framöver. Anledning till detta är att jag lärt känna så många nya vänner som inte pratar svenska och det känns inte helt rätt att skriva om allt vi gör när dem inte kan läsa det. Så om jag orkar kommer jag skriva både svenska och engelska, men kommer troligtsvis skriva mest på engelska. Hoppas det går bra för er som läser ändå och att ni har förståelse över att min engelska inte heller är perfekt, trots att jag pratar det varje dag! :) 
 
Kram <3 
 
Finally a grown up again! It has been a little weird to be to little to do things in America when you've already been an adult in Sweden for quit a while. But finally everything is back to normal. 
 
I had a very good birthday here in America. I got present both from Sweden as well from my hostfamily. My hostfamily made me dinner, cake and sang to me. I'm so lucky that I ended up here, because they are a really really nice family! Not only did they give me all above, my hostmum had called my friend Claudia to come over to take me out. She said "You can't turn 21 and not go out!" I was so surprised! So my birhtday evening we went to a bar in the area and just had a drink and talked a lot, listening to the music. It was also fun to get to skype with my whole family in Sweden. Got a little homesick but it was really so much fun to get to say hello to everybody on my birthday! 
 
On Friday evening I hung out with Priscila, just talking and she teached me some portuguese. 
 
Saturday it was raining so spent most day inside. In the afternoon it cleared up and we had a barbeque in the backyard. After that Priscila and I went to Manhattan to the bar 230 fifth. The view from there was awesome and we had a lot of fun hanging out there. We also tried the photo booth (I think thats the name for it) and got some amazing photos. 
 
Sunday I went to see the Puertos Ricos parade with Claudia. Even though I was so tired from the day before the music woke me up! I wish I could dance as they did in the parade. Guess I'm going to have to practice a lot at my zumbaclasses. 
 
After the parade Priscila took me to this store in Brooklyn with really good prices which has one area with scrapbooking things. Guess if I spent money? Yes, I did! Haha, bought myself a really nice photo album, beautiful paper and awesome stickers. 
 
Tomorrow I'm going to Canada to the Niagara Falls I'm really looking forward to it, but not so much the nine hour busride that we have to go on to get there. I guess it's going to be worth it! Hopefully! 
 
 
Antikaffären jag nämde i tidigare inlägg
 
 
Lite annorlunda hus i Brooklyn
 
 En av mina väldigt fina solbrännor, skulle köpt nya skor lite tidigare kanske
Har blivit riktigt duktig på det här med att baka bröd måste jag säga
 
 I parken. Bra väder! Inte fuktigt, lagomt varmt och frisk luft. 

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad roligt att du gillade armbandet!
Så fort jag såg det sa jag till Johan "det DÄR ska Sara få, haha" :D
Miss you! <3

Svar: Haha, du känner mig väl! ;) Tack så hemskt mycket! Den har redan hunnit bli använd vid några utgångar här! :D Miss you too! <3
Sara

2013-06-17 @ 21:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0