Am I growing up?

Jag har insett på senaste tiden att jag nog ändå blir lite äldre var dag som går. Jag har nog tänkt att jag aldrig kommer bli så där vuxen på riktigt, men tecken visar på annat.
Bland annat, jag har helt plötsligt fått ett intresse för nyheter, ja ibland bryr jag mig till och med.
Eftersom vi har gjort om hemma i vardagsrummet och inte haft TV på två veckor insåg jag att jag faktiskt uppskattar tid utan TV och blev nästan lite butter när TV:n gjorde comeback här hemma, jag tyckte det nästan var lite mysigt att hitta på massa andra saker på kvällarna än att sätta sig och se en av alla serier som man följer.
En till TVrelaterad, jag har börjat använda reklampauserna till att göra vettiga saker istället för att flippa mellan kanaler för att hitta någon som inte visar reklam för tillfället.
Något som jag också nyligen insett är att jag nu för tiden gärna lyssnar på när det pratas i radion istället för att lyssna på musiken.
Det sista som jag uppmärksammat är att jag faktiskt inte bryr mig lika mycket om vad andra tycker om mig, jag har helt enkelt fått bättre självkänsla och litar på mer på mitt eget omdöme, vilket jag anser ger otroligt många vuxenpoäng. 
 
                Fast jag har tydligen inte slutat leka med webcameran..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0