Norbottens UngdomsSymfoniker besöker Finland

Fredagen på Framnäs bestod av stämrep, middag, ett längre orkesterep och en uppfriskande promenad.

Tidigt nästa morgon var det dags att hoppa in i bussarna som skulle ta oss till Finland. Resan tog kring 4,5 timmar och alla var en aning trötta när vi äntligen kom fram till hotellet.
Det serverades middag på en restaurang som låg i en källare under själva hotellet. Rätt häftigt, det var lite som att gå tillbaka i tiden. (Kolla bilderna nedan) Maten var dessutom helt okej. Yey! Efter vi fått mat i magen åkte vi vidare för att repa på konserthuset.
Kvällen blev inte långvarig, efter lite finsk TV sussade alla i mitt hotellrum sött, inklusive mig.

Sofia i bussen som lämnar FramnäsMiriam och Sofia i bussen utanför hotelletVåran hotellnyckelknippaVårat hotellrumVårat hotellrumFörsta middagen på Oskars källare - Kött och stripsOskars källare med annorlunda tegelväggInredning på Oskarskällare

Efter en frukost på hotellet, åkte vi till konserthuset där vi repade en hel del. Klockan 16.00 (finsk tid) hade vi en konsert tillsammans med en orkester från Finland, för en liten men välklappande publik.
Middag på Oskars källare igen och sen lämnade våra bussar Finland för att åtevända hem. På vägen hem blev det en hel del spelande på Sofias Ipod, lite bokläsning, musiklyssning, skön sång, återberättande av filmen Kjejsarens nya stil och en stunds sömn.
Det kändes urbota skönt att äntligen komma fram efter så många timmar på rumpestumpen.

Sista middagen på Oskars källare - Kyckling och potatisKonserthuset - MadetojaSofia och jag inför konserten

Idag måndag har jag haft tursamheten att vara ledig från skolan. Därför har jag uträttat en hel del ärenden. Först varit på röntgen och kollat till mina visdomständer som jag tyvär inte ens har fått. Hmm... Tandläkaren sa att om doktor tycker att det ser dåligt ut så måste jag dra ut dem. Bläää!
Jag har även tagit kort så jag äntligen kan skicka in brevet för att få ut mitt körkort. Det är så jobbigt att ha med det A4 stora körkortsbeviset varje gång man ska någonstans.
Jag har även hunnit med att köpa mig en ny varm vintermössa. Härligt!
För att kunna göra alla dem här ärendena fick jag skjutsa och hämta mamma på jobbet idag också. (En bild nedan då jag väntar på mamma).

Varm mössa för kall vinterMin nya mössa värmer bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0