Konsten att åka buss

Klockan halv åtta ikväll anlände bussen från Umeå på Piteås busstation. Vägen därifrån var definitivt en skönare resa än ner, även om det målet kanske inte var lika roligt.

På vägen ner åkte jag ensam och i ett försök att få tiden att gå lite snabbare hade jag packat med en bok. Det visade sig inte vara någon idé, när utgången blev en otrevlig huvudvärk istället för en tidsfördrivare. Nä läsa på bussen är inget för mig! Därför plockade jag fram mobilen och kopplade in hörlurarna. Blev förvånad över hur många låtar jag faktist hade, när jag var framme hade jag inte hunnit listan runt (en resa på 3 tim och 45 min). Fantastiskt!

           
                               I ett försök att få tiden att gå på bussen

På vägen hem var jag inte ensam utan hade världens bästa med mig! Vi såg Dukes of Hazzard (skitskojj film med mycke bilräjs) och konstigt nog fick jag ingen huvudvärk alls. Resten av vägen blev det musik och lite sömn. Mys!

I Umeå har jag varit från måndag till torsdag. Under den tiden har det hunnits med en hel del film, lite bakning, god mat, promenad och sena morgnar. Skönt att bara ta det lugnt för en gång skull!

             
                                 Fläskfilé, klyftpotatis med gosås

           
                                            En goood middag!

           
        När jag kom hem fick jag se den här söta lappen från min underbara kusin! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0