Framtida förare

Igår for jag, bror och pappa till Haraholmen för att hjälpa till på gokartskolan. Det är Piteå MotorSällskap som varje år på Haraholmen anordnar möjligheten för personer att ta gokartlicens. För den mesta delen är det barn som tar licens men det är öppet för alla åldrar.

Jag, Mattias och Linus B (också gokartförare för klubben) hjälpte till mest ute på banan och gjorde en massa övningar, som mastervarv, gul flagg och starter. Jag fick även hjälpa till med att förhöra dem på flaggorna på morgonkvisten. Alla som var med var väldigt duktiga!

            Mattias och Linus hjälpte till
                             Mattias och Linus tar en paus mellan körningarna

            Mastervarv-övning
                                          Här övas det på mastervarv

            Framtida gokartförare          
Fr. v. Erik N, Samuel M, Axel Ö, Adam E.S, Henny N, Charlie A, Maja K, Evelina E. Saknas: Viktor Ö, Sisela H

På eftermiddagen blev det till att göra sushi, men tyvärr hade inte mina smaklökar ändrat sin åsikt sen förra gången så det blev inte mycket middag för min del. Men måste bara berätta att jag faktist är en pingla på att äta med pinnar. Stolt!

           
                                        Mina "pinnkunskaper" är på topp

           
                                     Mycket sushi på bordet lite i magen

Efter den aptitretaren och en härlig promenad genom Piteå bänkade jag och Sebbe oss framför TVn och såg filmen Precious som visade sig vara väldigt bra och hemsk. Som den tjej jag är lyckades jag gråta några gånger innan filmens slut. Även om slutet inte var det men trott är den lugnt värd att se!

            Bild från filmen Precious
                           Filmen är baserad på novellen "Push" av Sapphire


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vi upptäckte Piteås ghetto x). Vi borde förresten börja jobba på sushibaren som öppnas snart, eller iallafall du med tanke på hur bra dina blev :D! Väldigt bra film, men gillade inte slutet :(

2010-05-09 @ 13:00:35
Postat av: Sebbe

Hehe, oj, glömde skriva mitt namn x) :)

2010-05-09 @ 13:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0