En redig brasa

Igår klev man upp rätt tidigt, för då skulle PSB ut och marschera. Det var blött, kallt och lite roligt. Vi gick från Munksund Folket hus in till torget på stan, så nog vart det en liten promenad. Eftersom vädret inte var det bästa fick vi alla bära gula ponchos, vilket gjorde så att vi såg ut som en vandrande kycklingfarm. Men hej, vi var i alla fall enhetligt klädda...!?

 

           
                                      Så här såg vi ut då vi marscherade

På kvällen blev det att fara till utanför Bergsviken för att umgås. Där gjorde vi upp största brasan och grillade korv till sent på natten. Det var ruskigt roligt och härligt! Efter det åkte vi vidare och såg filmen The Hangover tills alla var väldigt trötta.

           
                        Det är skönt att värma fötterna framför en varm brasa

Idag vaknade jag halv ett och efter en sen frukost åkte jag och pappa ut och övningskörde - start i backe och parkering - det gick ändå gode bra. Vi hälsade också på en person som jag förmodligen ska vara kartläsare åt nu till vintern och tittade på hans bil, en toyota starlet (en likadan som jag körde med på isräjset i Råneå) men den är inte klar ännu.

 


Kommentarer
Postat av: therese

"Det var en kyckling som hette gullefjun, Hon skulle ge sig ut på promenaaaad!!"

2010-05-03 @ 20:26:58
Postat av: Sara B

Haha! XD Precis!! :D:D

2010-05-03 @ 22:35:42
URL: http://makeitworthit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0