Björkö brygga

Började dagen med att vakna före väckaren efter 5 timmar sömn, sen var det omöjligt att somna om. Efter frukosten blev det att fara in till stan för att göra ärenden, tyvär så visade det sig att min klipptid inte var den här fredagen utan nästa, så på den fronten blev det inget gjort.

Det blev ingen lång visit på stan och när jag skulle sätta mig i busskuren för att vänta på bussen var bänken så fruktansvärt varm att jag nästan lyckades bränna baken. Inte roligt!

Väl hemma var orken inte stor så då satt jag ute på altanen,  njöt av solen och läste ur boken "Flickan från ovan" av Alice Sebold. Skulle ha läst ut den till igår men man kan ju inte lyckas med allt... eller? Så långt som jag läst tycker jag den är väldigt bra och läsvärd!

Denna i stort sett händelselösa fredag bestämde jag mig för att gå på en kvällspromenad, som slutade på Björkö brygga. Det roliga med den bryggan är att längst ut står det en elefant, en typ buddha elefant. Jag har ingen aning vad den gör där eller vem som ställt dit den. Jag blev rätt förvånad när jag såg den första gången förra sommaren.

           
                                            Den mystiska elefanten

ONLY HOPE - Mandy Moore från filmen A walk to remember



Den här låten är en av mina nya favoritlåtar och spelas flera gånger här hemma.

Kommentarer
Postat av: Sebbe H

Haha, vem lägger ut en buddha elefant bara sådär x). Roligt med promenader nu när det är så härligt väder :). Var jättelänge sen vi var ute och gick hos dig, får vi ta och göra någon gång ^^

2010-05-22 @ 00:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0