Ett litet hello

Här kommer äntligen en uppdatering. Det har varit lite fullt upp senaste tiden, så har inte funnit tid eller ork att sätta mig och skriva. Men nu äntligen kände jag att jag har lite tid till övers! 
 
Så vad har hänt sen sist..  får väl börja från början. 
 
En lördag var det när jag sa hejdå till min förra värdfamilj och satte mig i taxin med all min tunga packning för att bege mig till min nuvarande värdfamilj. Jag kom hit kring lunchtiden och efter jag fått lämna av all packning gick vi alla ut på restaurang och åt lunch. Gott och väldigt trevligt! Andra delen av dagen spenderades med lek i parken och promenad till bland annat biblioteket innan det blev dags att dra sig tillbaka. Så min första dag här var mycket annorlunda från min förra familj. Redan direkt kände jag att det här var massor bättre än vad som varit. Dem får mig verkligen att känna mig som en del av familjen, vilket är riktigt skönt då man har sin riktiga familj på andra sidan globen, nästan. 
 
Men så är det ju också allt som kommer med när man kommer till ett nytt ställe. Nya regler, nya människor med egna viljor och egenskaper. Man måste helt enkelt börja om från början. Det har tagit ett bra tag eftersom mycket är annorlunda från förra och därför som jag inte har riktigt haft tid att skriva på bloggen. Men nu äntligen börjar det kännas som jag har mer koll på saker och ting.
 
Sen har jag också börjat min Niagara Falls kurs som jag hade turen att få fortsätta trots rematchen, och det har ju också tagit sin tid med läxa och grejjer. Hade min andra lektion idag och sen är det bara final project och en lektion till innan jag åker till Canada för att se Niagara Fallen på riktigt! Yey! Fösta gången jag hade lektion träffade jag några andra härliga tjejer och vi tog oss till Central Park och hängde efter skoldagen. Sen åt några av oss middag på restaurang också, så väldans farlig var inte den skoldagen. 
 
En tisdagskväll förra veckan träffade jag upp med de nannys som jag har jobbat mycket med tidigare och vi åt middag på ett jättemysigt ställe i Brooklyn Heights och bara pratade. Det känns bra att vi ändå lyckas träffas trots att jag nu inte jobbar med dem! Så mer sånna kvällar hoppas jag på! 
 
Senaste helgen blev det utgång på lördagen, men det lite kort varsel. Men det är väl då det brukar bli bäst.. eller!? Började med att åka runt i limo i Manhattan med härligt sällskap. Senare blev det dans på Webster Hall där vi träffade ännu mer härliga människor! Kom hem två armband rikare och med ett par trasiga glasögon.. Riktigt bra utekväll var det i alla fall! 
 
I limon på väg till Webster Hall
 
På söndagseftermiddagen, något sliten blev det att åka in till Manhattan igen. Men den här gången för att se hockey på Madison Square Garden med Alice och Jennie. NYC Rangers mot Washington Capitals. Och måste säga att det var riktigt spännande! Trodde inte att jag skulle vara en sån där som sitter och gör liv av mig men tydligen så ändrades det, mycket på grund av stämningen i arenan. Sen lärde jag mig en massa nytt tack vare Jennie och Alice som är aningens mer insatt, (läs, mycket mer insatt) i ämnet än jag. Fast jag tyckte hela upplevelsen var häftig. Med alla galna fansen, musiken som spelandes utanför, Madison Square Garden och få se hur allt det man ser på TV går till. Jag hade tillexempel ingen aning att man spelade in snuttar av fans som hurrade innan själva hockeyn började. Alltså det var liksom "skådisar", så det är inte alltid som dem spelar upp fansens reaktion live från spelet, utan det spelade dem in innan.. vilket jag tyckte var väldigt intressant! Sen får jag ju inte glömma att skriva NYC Rangers vann! Och som jag ropade och vevade med handduken när pucken åkte in! Haha! 
 
NHL, uppvärmning, spel och inspelning av galna fans
 
Idag besökte vi Metropolitan Museum of Art med skolan. Trevligt att få göra en liten utflykt och jag kommer definitivt åka dit någon fler gång när jag inte har någon uppgift att tänka på så jag verkligen kan njuta. För oj, vad stort och massor fint, samt intressant! Helt annorlunda än vad jag hade föreställt mig. 
 
Efter skolan slutat, blev det att se Eurovision Song Contest på en bar i Times Square med några av klasskompisarna. Sen middag på restaurang med Emelie och Johanna, åt en av de bästa måltiderna sen jag kommit hit! Dit blir det att fara fler gånger! Sen bestämde vi oss för att det vore roligt att se lite film. Så kvällen avslutades med filmen The Great Gatsby på biografen. En väldigt bra film som jag varmt rekommenderar! Sammanfattningsvis, en riktigt bra lördag! 
 
Nu ska jag sova. God Natt! :)

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Ja, det låter bättre för dig det här, som jag sagt efter uppförsbacke kommer utförsbacke, tänk nu har du snart varit 5 mån ( nästan halva tiden)
Många erfarenheter rikare!!
Vad jag räknar till så är detta glasögonpar nr 2, vilken tur att det finns nya att köpa:-))
Hoppas kursen möter upp dina förväntningar :-))
Kram mammsen!!❤

2013-05-19 @ 09:32:46
Postat av: Carina Johansson

Skönt att läsa att du har det bra efter rematchen och vilka häftiga grejor du får uppleva "over there". Sköt om dig nu och ha det så jättebra, kram från mig //Carina på Helmers

Svar: Ja, det känns verkligen rätt den här gången! Tack så mycket! :) kramar!
Sara

2013-05-19 @ 21:21:20
Postat av: Signar o AnneLie

Oj vad vi väntat på detta inlägg, visste dock via Torbjörn att du verkar ha ett roligare liv nu!
Hur som helst, ha det så bra och vi ser redan fram mot nästa inlägg! Många kramar från oss!

Svar: Ja, det tog ett tag. Vart lite mycket i början att komma in i nya familjen, men nu känns det som jag har börjat få grepp om saker och ting! Förhoppningsvis kommer det inte ta lika länge tills nästa inlägg. kram på er! :)
Sara

2013-05-20 @ 00:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0