Vårväder, stranden och manikyr.

Vilken slödag alltså! Började dagen med en ordentlig sovmorgon. Som sedan följdes utav en bra stund på skype med familjen och en go frukost/lunch med fralla och hemmagjord marmelad från Sverige. Sen lite dator på det och vips var klockan snart två. Då tyckte jag att det var dags att göra nått vettigt eller åtminstone gå utanför lägenheten. 
 
Ut på en prommis för att komma på vad jag ska göra med den här dagen. Inser snabbt att jag klätt på mig allt för mycket kläder, så det är bara gå tillbaka och lämna jackan hemma. Väl vid ombytet bestämmer jag mig för att jag ska ta mig en tripp till stranden och fota lite, eller rättare sagt Coney Island. Hade egentligen tänkt fara dit imorgon, men nu fick det bli idag istället. Bäst att passa på när det var sånt fint väder! 
 
Den här gången kom jag ihåg att kolla upp både hur jag tar mig dit OCH hem. Jag vet inte om jag nämnt det, men jag har haft en tendens att bara kolla upp ena vägen då jag ska någonstans och sen när jag ska hem har jag ingen aning hur jag ska bära mig åt. Men det har ju löst sig hitills. Idag bestämde dock min hjärna för att komma ihåg det, så då går det väl åt rätt håll.
 
Vägen till Coney Island kändes rätt kort trots att det tog 30 min med tunnelbanan. Men jag tror att det kändes kortare eftersom tåget gick på ovan jord. Vilket den nästan aldrig gör. Eller inte om man åker till Manhattan, eller i en stor del av Brooklyn. Men den här gjorde det, å det var härligt, fick jag njuta av solen på vägen dit också! 
 
Jag hade inte förväntat mig att tivolit var öppet, då det inte är sommar än. Men en del av affärerna på boardwalken var öppna och de flesta karusellerna. Jag åkte dock inget, men kanske nästa gång. För det kommer definitivt bli en nästa gång. Speciellt till sommaren. Då ska jag ta tunnelbanan dit, gå på stranden med en glass i handen, haha. Nä men det var skönt att få lämna lite av storstan och få bara vara. Sen tror jag det kommer vara massor mer folk till sommaren men det får man ta. Jag gillar dock hur allt såg ut. Det är som precis på filmer när dem är på strandtivolin. Lite sådär läskiga men mysiga på samma gång. Sen var en del av husen i närheten inte i bästa skick. Det är på grund av Sandy, men dem håller på att rusta upp lite överallt. Rätt sjukt hur mycket som förstörs vid sånna där katastrofer! Där jag var igår och besökte IKEA, det var ju också ett område som träffades hårt av Sandy. IKEA hade hela parkeringen som är på nedersta våningen fylld med vatten. Som tur var klarade sig de andra våningarna, annars hade dem nog inte haft öppet än. 
 
Eftersom det är lite blåsigare vid vattnet så bestämde jag mig efter ett tag att det var dags att dra sig hem för lite middag. På väg hem från stationen handlade jag lite rökt lax och så fick det blev laxmacka med gravlaxsås till middag! GOTT!! 
 
Egentligen hade jag tänkt ha en liten spadag idag, men det blev inte så mycket det. Får ta det imorgon, och kanske börja dagen med ett träningspass på gymet. Fast jag tjuvstartade lite på min spadag redan ikväll. Gick in på en nagelsalong för att kolla vad det kosta att få manikyr. Sen tänkte jag att man nog var tvungen att boka tid, så då tänkte jag skulle göra det imorgon. Men det var bara kliva in och välja färg. Kostade 10 dollar. Tyckte inte det alls var farligt dyrt. Så då bestämde jag mig för att göra det nu på en gång. 
 
Jag har aldrig gjort manikyr förut och ni kan tro att jag kände mig som en äkta New York bo när jag satt där i stolen och fick mina naglar fina medan jag satt och lyssnade på skvaller. Det såg dessutom ut precis som på filmer också med pedikyrstolarna och inredningen. Man kunde även få fötterna fina och massage. Jag valde en naturlig färg och blev väldigt nöjd med resultatet. Det blev ju inte sämre heller med att man fick handmassage samt nackmassage då man väntade på att naglarna skulle torka! Ja, manikyr hör ni det är något jag kommer göra om! 
 
Ett försök till att fånga det fina resultatet med mobilkamera, men ni ser i alla fall att det glänser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0