Snöstorm och sommarväder

Har nog aldrig varit på en plats med så konstigt väder som New York. Det har varit ganska varmt så när dem sa att det skulle komma en "snöstorm" under veckan trodde jag inte att det var möjligt. Men tydligen, för i onsdags snöade massor så jag fick plumsa fram på gatorna. Dock varade snön endast en dag och på fredagen var det 11 grader varmt och restaurangerna ställde fram utemöblerna. Nu har det varit bra väder hela helgen så jag hoppas att det fortsätter åt det hållet! 
 
Jag har varit här i över två månader nu men jag har ännu inte promenerat på Brooklyn Bridge än. Men ikväll ska jag försöka ta mig en längre promenad för att pröva på det också. Om jag hinner efter jag skrivit det här inlägget. 
 
Måste bara berätta om en lite rolig grejj som jag var med om för ett litet tag sen. Det är nämligen så att det finns ett mall med affären Target i närheten av där jag bor. Jag hade varit till det Target flera gånger för jag tyckte dem hade det mesta, som pyssel, leksaker, smink, kläder och mat. Trots att jag varit in i den affären flera gånger verkar min hjärna helt missat rulltrappan som är mitt framför näsan när man går in i affären. Jag har inte ens reflekterat över den. Så en dag för bara någon vecka sen så gick jag in i affären som vanligt, men den här gången hände något. Helt plötsligt inser jag att affären som tyckt haft så mycket, i själva verket har en hel till våning. Och där tar det inte slut, för då jag bestämmer mig för att kolla vad som gömmer sig på detta helt outforskade område och kommer upp på övervåningen så inser jag vad jag har missat alla dessa gånger jag har varit in i affären. Inredning, hela övervåningen är full med inredningsgrejjer. Alltså vad är det här!? Här har jag varit in i affären så många gånger med denna guldgruva ovanför mig utan att jag vetat om det. Men snacka om det, hur kan man liksom missa en hel övervåning. Det är för mig oförståeligt! Men det var en glad tjej som strövade omkring och kollade runt bland alla hyllorna.
 
Sen hittade jag också glasbehållare med tapp som jag velat ha i ett helt år som jag inte sett finns att få tag på i Sverige någonstans. Och för 200kr! Rena kapet. Nu har jag gått och suktat efter den så länge. Plus att senast jag var där och såg någon titta på den så tänkte jag i mitt huvud "Den är min! Du får inte köpa min glasbehållare, den är min!" Så nu har jag bestämt mig för att köpa den trots att det kommer bli otroligt trixigt att få med den hem. Men det får lösa sig på något vis! 
 
Snart kommer jag också ha en sån fin glasbehållare
 
Måste berätta dock att alla affärerna här i Brooklyn är mycket större än man tror. På utsidan så ser det ut som en jätteliten affär, men går man in visar det säg att det är 5 våningar eller att affären är hur avlång som helst. En del affärer har verkligen förbryllat mig. Ni som läst Harry Potter, tänk er deras bil som rymmer hur många som helst men man ser det inte på utsidan. Exakt så är det med affärerna här i New York, speciellt Brooklyn. 
 
Nä nu ska jag röra mig mot bron och kanske jag tar med systemkameran med mig om den har batterier. Hoppas ni har det bra i snöiga Sverige! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0