Shopping, snobbkänslor och myrkrig.

Igår började jag dagen med ett pass step. Det var riktigt roligt! Svårt men roligt. Och människorna på passet var väldigt härliga! Så nu vet ni var jag kommer befinna mig följande söndagsmorgnar. 
 
Resterande tid av dagen blev det shopping med Linnéa inne i city. Då blev jag ett par gåskor rikare vilket verkligen behövdes då mina vinterskor nu hålls ihop med säkerhetsnålar. Dragkedjan pajade på väg hem från Boston. Sen köpte jag ett par nya solbrillor då jag lyckats tappa och sen trampa sönder dem jag köpte när jag shoppade på Manhattan senast. 
 
Sen var jag så trött att det blev lite The Big Bang Theory och sängen. 
 
Hade bestämt mig för att ta sovmorgon men det blev inte riktigt som jag tänkt. För er som inte vet, så har jag fört ett krig mot minimyror i min lägenhet. Det har varit som dem ramlat ner från himlen och jag har inte haft en aning var dem kommit från. Så då med tips från Sverige började jag salta.  Och ojj vad jag saltade. Runt alla väggar och princip överallt där jag sett myrorna. För återkomma till min ickesovmorgon så vaknade jag kring 4 tiden och när jag tänder lampan så ser jag myror på rad komma gående på golvet. Då har dem lyckats hitta ett litet hål i min saltvägg. Så det var bara att börja mosa myror. När jag äntligen lyckats ta kol på alla var jag ju pigg. Tog ett bra tag men lyckades somna om efter ett tag. Sen vakna jag efter nio nån gång. Det var den skönhetssömnen det. 
 
Salt
 
 En dag inte länge sedan så lyckades jag i alla fall se en av myrorna springa in under ett ställe i väggen. Saltet funkade rätt bra med att hålla dem borta men det dödade dem ju inte så idag köpte jag myrdödarmedel och dammsugade bort saltet och sprayade. Mohaha! Den som skrattar sist skrattar bäst! Det här är ett myrornas krig som dem inte kommer komma helskinnade ur!
 
Mohahahaha
 
Idag har det regnat så då har jag gjort lite ärenden å så. Blev en lååång promenad i regnet också då jag lyckades gå åt pipan fel när jag skulle gå till banken för att fixa med ett amerikanskt bankkort. Men tillslut så hittade jag och nu har jag ett till kort i samlingen i börsen (som om jag inte hade nog). 
 
I skrivande stund sitter jag på ShakeShack och har just käkat middag. Senaste gången jag tänkt äta här stod en kvinna och bad om pengar utanför och då jag inte gav något hade jag inte hjärta att gå in på en restaurang så jag struntade i det. Idag gick det en man omkring i närheten och bad om att någon skulle köpa han något att äta. Men vad tusan tänkte jag, det är nog inte meningen att jag ska äta middag ute. Men så bestämde jag mig för att gå in ändå, trots att det inte kändes helt rätt. 
 
Nu ska jag gå och handla lite matvaror så jag inte har anledning att gå på restaurang och äta. Så slipper jag känna mig sådär snobbig som man känner sig då man inte skänker nå pengar. Nästa gång någon ber om mat ska jag nog köpa något åt dem i alla fall. Jag köper hellre mat än ger pengar för då vet man att pengarna används till något vettigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0