Jobb, plugg och CONCERT!

Ja, nu kommer här ett blogginlägg. Ledsen för min otroligt dåliga uppdatering, men i mitt försvar har jag haft så sjukt mycket att göra. Jag har jobbat massor, samt gått skola och haft hemläxor och sen har jag lyckats vara sjuk på det så jag har inte haft så mycket energi att blogga efter jobbet. 
 
När jag var till min andra lektionen gick det lite bättre än min första. Jag åkte JÄTTEtidigt för att allt skulle funka och jag skulle slippa ta taxin. Fast jag funderade faktiskt att ta taxi hela vägen från Brooklyn på grund av vad jag fick höra under den veckan. Nämligen att man letade 6 personer som rånade människor på tunnelbanorna i Harlem (där jag går skola) genom att hota med att putta dem ner på rälsen. Men jag bestämde mig för att ta tunnelbanan ändå, för jag tänkte dem drar väl inte ut en om man redan sitter i tåget och så springer jag bara till första bästa trappa när jag kommer fram. Som ni ser funkade det fin fint! På vägen hem hade jag tryggheten av mina vänner då vi tog tunnelbanan tillsammans tillbaka för middag efter en lååång skoldag. Det blev McDonalds och massor med skratt som vanligt! 
 
Utsikten från klassrummet i Harlem
 
Jobbet har under tiden bara gått bättre och bättre. Jag känner att jag har saker mer under kontroll, känner mig mer säker med allt som ska göras, hur och när det ska göras och hur jag ska hantera olika situationer. Barnen känner sig trygg med mig och jag känner att jag litar på dem. Har haft några riktigt bra dagar senast och fått kommentarer som; "Sara, you're the best babysitter" och "Sara you're so much fun". Det väger verkligen upp dem stunder som man fått kämpa för att ens få dem utanför huset. 
 
Fotboll med barnen med Manhattan Skyline i bakgrunden
 
Sen är jobbet ganska härligt när jag får fara på olika äventyr och museum med barnen. Sen senast har jag hunnit vara på ett ytterligare besök på Childrens Museum of Art, Childrens Museum of Manhattan och The Transit Museum. 
 
Bilder från The Transit Museum - tyckte de gamla reklamerna i vagnarna var rätt intressanta
 
Nu till höjdpunkten sen senast. I helgen var jag med Alice, Jennie och Linnea och lyssnade på Swedish House Mafias konsert!!! Det var så jädra häftigt! Barclay Center som konserten hölls på är enorm, den rymmer över 18000 människor vid en basketmatch så ni kan ju tänka er nu när spelytan var fylld med människor också. Känslan när alla människor i arenan sjöng med i låtarna var obeskrivlig. På vissa låtar var det nästan läskigt som om det var någon sorts sekt. Men så jädra kul! 
 
Innan vi åkte på konserten hann vi vara inne i city på affärer och sen blev det förfest med pizza i min lägenhet. Inte dumt, inte dumt alls! 
 
Fina tjejor redo för konsert
 
Pizzatajm (Linnea Perssons foto)
 
På väg till konserten (Linnea Perssons foto)
 
Gruppfoton innan konserten (LPs foton)
 
Superexited me infor Swedish House Mafias Concert
 
Linneas foton
 
Arenabilder  (Alice Åkerbloms bilder)

Skickade just iväg lite bilder från jobbet för att vara säker på att det är okej att lägga upp dem. Lovar att ladda upp dem som blir godkända så fort som möjligt! 
 
Föresten, var till NYSC som är ett gym här och fixade med ett månadskort ikväll. Nu ska det minsann tränas på riktigt igen. Tack vare min käre vän Jennie så fick jag en gratis månad där - Tack ännu en gång Jennie! Så imorgon ska jag köra mitt första pass! Heja mig! Känner verkligen att jag vill komma igång med träning så kanske jag håller mig friskare i framtiden. Har bara tränat lite på egen hand och varit på ett Zumbapass med en annan Au Pair sen jag kommit hit. Nog för att det är rätt kul att se nya delar av Brooklyn när man är ute på en springtur, men nu känner jag att jag är redo för ett riktigt New York gympass! 
 
Mer utsiktsbilder över Manhattan och Brooklyn Bridge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0