Party och Kaos

Jo, men här kommer ett litet livstecken från mig. Har varit lite öde här på bloggsidan för jag har helt enkelt haft fullt upp med både jobb, kompisar och plumbing. Eller jag har inte hållt på med "plumbingen" själv men det har vart folk här och försökt fixa problemet som fortfarande kvarstår så det är ett enda kaos i mitt lilla hus, suck. Längtar till att det ska lösa sig. Men men..
 
Några roligare nyheter var att i helgen var jag med kompisarna från orientation Alice och Rebecca och vi for till Manhattan för att dansa på Webster Hall. Kan säga att det var annat än Kalles hemma i Piteå. Kommer nog aldrig kunna gå ut på något sånt ställe igen, inget kommer vara likadant. Webster Hall hade fyra våningar med olika musik på varje. Det fanns scen i varje dansrum, där det lite då och då var uppträdande. När vi var där i lördags hade dem Circustema så alla som jobbade där var utklädda till Circusmänniskor (lite läskiga men inga clowner, mer konstigt smink och massa fjädrar) och uppträdande på scenerna var i Cirusanda, (eldshower och trapetsgrejjer). 
 
När vi stod i kö för att komma in träffade vi några killar som hade köpt för många biljetter och erbjöd oss ett billigare pris om vi köpte deras. Vi var lite tveksamma i början, men sen följde dem oss hela vägen till vakten som sa att det var okej. Vilket innebar att inträdet bara blev 10 dollar istället för 35. Inte dåligt! Sen när vi beställde dricka från baren bjöd bartendern på det. Så det blev inte så dyrt med en utekväll i Manhattan som man kan tro. 
 
När vi kom in kring 12 tiden dansade alla redan för fullt. Så det var bara att välja vilken våning som spelade bäst musik och börja dansa. Vi dansade hela kvällen tills vi drog oss tillbaka till mitt lilla hus i Brooklyn. 
 
En annan sak som också skiljde sig från hemma var att typ var 5:e minut kom det en kille och drog i ens hand för han ville dansa. Det var helt sjukt. Tur att vi var tre tjejer så vi kunde hjälpa varandra att dra sig ur när man inte kände för det! 
 
Detta var alltså lördagkväll, men på söndagen åkte vi in till Manhattan igen, efter en lyxig frukost med chocolate chip pancakes på ett mysigt cafe här i Brooklyn. Inne i city mötte vi upp Jennie efter hon fått vänta på oss då tunnelbanan bestämt sig för att inte samarbeta med oss. Så då blev det skridskor på Rockefeller Center tills fötterna gjorde ont. Sen lite shopping på 5th Ave. Köpte mig ett par solbrillor. Eftersom Alice just fyllt år så firade vi med jättegod middag på Red Lobster. Där fick vi även sällskap av Linnea från NJ. Jag åt BBQ shrimps and wild rice och sen chokladmuffin till efterrätt. Gissa om jag var mätt efteråt!? Kändes som jag inte skulle kunna äta på en hel vecka efter den middagen. 
 
Så helgen var helt awesome! Tror inte jag skrattat så mycket på länge. I slutet hade jag träningsvärk i magen från allt skrattande! Det får vi göra om!
 
Sen har jag ju jobbat en massa också. Det har för den mesta delen gått bra. Förra veckan var lite tung då barnen testade alla mina gränser. Men det känns som det går åt rätt håll i alla fall. Sen har dem också blivit sjuka och dessutom smittat ner mig, så man är som lagom pigg. Det känns dock som att jag är på bättringsvägen. Har tyvär haft ont i magen hela dagen idag, så jag hoppas jag inte åker på någon annan sjuka nu när jag ändå håller bli frisk från min förkylning. Men det är väl sånna tider nu. 
 
Trots att jag hunnit med att ha massa kul under helgen hann jag också med ett tio timmars pass på lördagen också. Började dagen med att åka pulka i backen och njuta av snön som varade i en dag. Var fullt med barn i backen. På eftermiddagen åkte vi på ett event för deras skola. Där kunde barnen dansa till livemusik, pyssla vid något av "craftsborden", äta macaroni and cheese or hotdog eller hoppa i den gigantiska hoppborgen. Gissa var jag höll till mesta tiden? Japp, i kö till hoppborgen! Haha, nä men det var trevligt och barnen hade roligt! 
 
Jaja, ska försöka göra något vettigt som att tvätta lite nu, innan jag går till sängs. Lägger upp bilder till inlägget senare. Tog nämligen inga egna bilder så jag ska fråga om jag får sno från de andras bilder. Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0