När jag trodde allt var fixat..

Oboy, oboy, det har varit kaos i mitt lilla hus. Det är därför som jag inte har skrivit på ett tag. Jag har haft fullt upp med jobb och sen har rörmokare varit här och hållit på i badrummet eftersom det har kommit upp vatten på golvet av någon anledning. Han var här och skitade ner nått enormt, äntligen igår fick jag det tillfixat och städade hela kvällen. Skönt, tänkte jag... men nu ikväll när jag går in i badrummet ser jag vatten på golvet igen.. suck. Så då är det väl bara att börja om igen. Jag hoppas verkligen det finns ett svar på felet och att det går att lösa!
 
Annars förutom det kaoset har jobbet de senaste dagarna gått väldigt bra! Känner att barnen börjar känna sig bekväm med mig och testar mig inte lika mycket som tidigare, ta i trä. Dem har haft roligt och jag har haft roligt! I måndags var vi till Childrens Museum of Art i Manhattan. Det var ett väldigt roligt ställe! Det var massor med stationer med olika projekt man kunde göra. Allt från att måla med vattenfärg till limma ett konstverk till att leka med ett jättehäftigt slem, till att göra film av teckningar. 
 
Det har dock varit kallt här de senaste dagarna, igårkväll snöade lite. Fast det höll sig inte allt för länge på marken utan försvann så fort solen kikade fram. Men vintern är ju inte över än, så kanske vi hinner få se lite mer snö innan våren är här. Nog för att jag längtar till våren men det gör ju inget att det snöar lite när det ändå är vinter fortfarande. Man orkar inte göra lika mycket dock när det är kallt, tyvärr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0