Några promenader senare

Så nu är jag lite mer "settled down" vilket betyder att det förhoppningsvis blir mer bloggande. 
 
För att ni ska hänga med kommer här en kort sammanfattning: Efter min flygdag med massa kaos kom vi fram till ett hotell i Connecticut som jag skrivit i ett tidigare inlägg. Nu till det nya, vi var på hotellet från Torsdag till Söndag. Under dessa dagar hanns det med väldigt mycket. Vi hade lektioner från 7 på morgonen till 7 på kvällen. Lektioner som handlade om Amerikansk kultur, Childcare, Första Hjälpen och massa fler saker som skulle förbereda oss för året som Au Pair. Vi fick också höra massa bra "true stories", så lektionerna var långa men inte ointressanta! Jag lärde känna många nya kompisar på Orientation som det kallas. En kväll var vi på New York Tour, vilket jag lagt upp bilder från, och det var väldigt häftigt! Längtar efter att göra fler turer in till City, det är nämligen inte så långt dit från Brooklyn där jag nu kommer spenderade resterande dagar av 2013. 
 
På söndagen kom min Hostpappa och hämtade mig på hotellet och körde mig till deras hus. Fick en del information och sen åkte han iväg till landet där resten av familjen befann sig. Så jag fick första dagarna för mig själv oför att få lära känna området, få packa upp resväskan och bara ta det lite i min egen takt. Vilket var väldigt skönt men även lite jobbigt!
 
Det var jobbigt för på hotellet hade vi fullt upp hela tiden och jag hade inte riktigt tid att få hemlängtan, men när jag kom fram till huset och jag bara kunde ta det lugnt kom allt över mig. Så jag hade en liten bergochdalbana inombords den första kvällen och dagen själv. Men efter lite mat, sömn och skype kändes det bättre och bättre. 
 
Nu när jag äntligen fick träffa familjen i tisdags känns allting väldigt bra och bättre blir det hela tiden. För att ge ett exempel, första dagarna det jobbigaste för mig var de små affärerna där priserna inte är synliga och jag hittar inte något som liknar vad jag handlar hemma. Men bara ikväll på en av mina många promenader som jag tagit här, hittade jag ett supermarket!! Yey! Det kändes otroligt bra! Jag köpte yoghurt för det känns hemma för mig och jag har nämligen inte hittat det på någon av de små affärerna men nu äntligen hittade jag det! Dessutom stod priserna väldigt tydligt något som jag verkligen uppskattar. 
 
För stunden känner jag mig väldigt nöjd, Jag tycker om min Hostfamilj som är väldigt snälla och trevliga. Jag känner mig inte lika bortkommen i området längre och jag känner mig mer och mer säker med min engelska/amerikanska. 
 
Julpynt på Arlanda där jag spenderade hela natten mellan onsdag och torsdag
 
 
Lite bilder från Business Class som vi hade turen att åka med
 
En av julgranarna på hotellet i Connecticut
 
Nyfunna vänner
 

Kommentarer
Postat av: mamma

kul skönt att du känner dig mera "hemma".Fortsätt att hålla kontakten via bloggen med oss.Det är lika trevligt att läsa å se bilder varje gång! mamma

2013-01-03 @ 21:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0