Mitt första Metrocard

Började dagen med ett möte med min counselur (=en som tar hand om alla Au Pairer i närområdet) och det gick bra! Vi pratade lite om olika skolor och jag kommer inom en snar framtid fara och kolla på lite olika universitet. Dem flesta av dem ligger i Manhattan så därför har jag idag blivit visad hur "the subways" fungerar och så har jag fått mitt första Metrocard. Ett kort man använder för att åka med tunnelbanan. 
Imorgon börjar skolorna om, så i veckan kommer jag nog få prova på åka buss också. 
 
Nu ska jag gå och slänga in min första tvätt i tvättmaskinen samt göra några sista ärenden. 
 

Kommentarer
Postat av: gerd

tänk
va mycke nytt du får lära dig..passa på å fånga dagen där du är...
mamma

2013-01-08 @ 17:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0