Manhattan skyline och stand by me

Idag mina vänner började jag inte jobba förrän halv elva, samma tid i Sverige har ni redan slutat från jobbet eller skolan! Dessutom slutade jag tre så det har inte varit någon lång arbetsdag. Men som vanligt har jag hunnit klämma in några nya äventyr även idag. 
 
Tog subwayen helt själv för första gången idag och klarade mig galant. Var 30 minuter tidig till då jag skulle hämta upp S för att sen fara till en playdate. Tog vara på tiden och gick på en promenad. Och tala om det vilken fin promenad det var - titta bara på bilderna nedan - med Manhattans skyline som utsikt kändes det inte tråkigt att röra på kroppen lite extra. Och bättre blev det, för på playdaten visade sig att denna lägenhet hade utsikt över både brooklynbridge och manhattan!!! Tyvärr tog jag inga bilder då, för då hade jag fullt upp med att jobba. Vi kommer säkert fara dit fler gånger, då ska jag komma ihåg att fota! 
 
På vägen hem från playdaten tog jag och S subwayen. Subwayen är inte det allra mysigaste stället i Brooklyn men idag var det lite trevligare. Det var nämligen en man som spelade piano och sjöng fint - stand by me - som vi fick njuta av medan vi väntade på tåget. 
 
Min morgon blev inte riktigt så energirik som jag tänkt mig, gjorde andra grejjer istället, som att diska och försöka se Svenska Hollywoodfruar samt Svenska Rivieran på datorn. Tråkigt nog vet tv3 play att min dator befinner sig i Amerika, vilket innebär att jag inte har tillåtelse att se programmet, bra nog vet tv3 play inte att min telefon också befinner sig utanför landet, hehe!  
 
Eftersom jag inte var så flitig på morgonen så for jag efter middagen och tittade på ett gym här i stan för att se utbudet av program och klasser. Det blev ingen deal där, men imorgon ska jag titta på ett annat lite längre bort, förhoppningsvis är det något att satsa på! 
 
Manhattan skyline från en sida av Brooklyn

Måste bara dela med mig av en av mammas roliga meddelande när hon skrivit med telefonen. Haha, det är inte lätt när det är svårt! Självklart förstod jag att hon menade Japp, så då skypade vi! :)
 
Jag tycker om dig mamma! Och dina fina telefonfelstavningar!

Kommentarer
Postat av: Mammmma

Jag gillar att skriva men - det är inte mitt fel!!! fonem gör som den Bill -ja där ser du ju !kramar mammsen efter ett år ska bag väl fått in rätta trycken!!

Svar: Du är ju väldigt mycket snabbare på knapparna nu än för bara ett litet tag sen, så nog tror jag att du kommer få in rätta trycket inom ett år! :D
Sara

2013-01-10 @ 16:11:55
Postat av: Mamma

Du får nog stå ut med det å hoppas att jag inte tabbar mig totalt så du får ha överseende med en dinosaurie som försöker lära sig!😃😃tjao! Men jag har blivit snabb eller hur?

Svar: Haha, inga problem! Det är ju bara roligt med lite felskrivningar ibland - jag förstår ju vad du egentligen menar! :) kram
Sara

2013-01-10 @ 16:17:01
Postat av: Signar

Hej Sara! Jag och AnneLie följer med intresse dina kommentarer och små (?) äventyr i det stora landet i väster. Hoppas att du har det så bra som det låter, jag skall ta reda på din Skypeadress så kanske vi kan ringa dig vid något tillfälle då vi som bekannt är riktiga nattugglor!
Tills dess, Ha det så bra!

Svar: Hejsan! Vad roligt att ni är in och läser bloggen! Pappa och mamma har min skypeadress. Ja, den bästa tiden att skypa med folk i Sverige är på kvällen och natten, så det passar ju väldigt bra! Ha det bra ni också!
Sara

2013-01-11 @ 00:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0