Gnällspiken Sara

Måste bara få klaga lite så jag får ut min lilla bubbla av irritation, så jag kan fortgå till att vara vanliga Sara igen. Det finns nämligen något som är väldigt annorlunda här mot för hemma och det är när man ska handla. 
Det finns två alternativ att välja mellan;
- Första alternativet; En stor kedja, med billigare varor, stor planlösning, sämre kvalitet och ett kösystem som kan få vem som helst att bli upprörd. Man får stå så otroligt länge i kö att det inte är klokt. Man kan ju tycka på ett ställe som New York med hur många invånare som helst skulle kommit upp med något jätteeffektivt kassasystem. Men tvärtom. Problemen är följande, människorna lägger varorna i en stor hög på bandet, utan att ens försöka lägga streckkoden uppåt eller framåt, vilket gör att det tar jättelång tid för personalen (som redan jobbar gode så långsamt enligt mig) att "checka av" en produkt. Sen ska personalen packa ner kundernas varor (hade gått massor snabbare om kunden själv packar ner varorna) i de sämsta påsarna i världshistorien, så ofta måste dem ta tre påsar över varandra för att det ska orka bära varorna. 
- Andra alternativet; En jätteliten affär där man nätt och jämt måste dra in magen för att ta sig mellan hyllorna, med väldigt mycket dyrare varor, bättre kvalitet och mindre lång kö. 
I början tyckte jag inte alls om dem små affärerna, tyckte i början att det kändes obehagligt för det känns som personalen känner alla som är där och vet vad alla handlar. Men nu tycker jag nästan det är värt att betala extra slanten för att slippa stå i dem långa köerna. Jaja, nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall. 
 
Var på en joggingtur till parken och lite vars som helst min näsa pekade på förmiddagen. Hittade en sån där cool trappa som alla springer på i amerikanska filmer, så då bestämde jag självklart för att så cool ska jag också vara. Kan säga att det var mer påfrestande än jag trodde. Men eftersom det var andra folk som också tränade upp och ner på trappan tvingade jag mig själv till några fler gånger än jag egentligen orkade, man vill ju inte vara sämre än någon annan, haha. 
 
Träningströjan 
 
Den omtalade trappan

Kommentarer
Postat av: Signar

Hej Sara! Din far läser inte sin mail så ofta,så jag får nog be honom om din Skype-adress när vi träffs.Nu är det snart läggdags hos oss, har nyss kopplat i motorvärmaren i AnneLies bil då termometern visar på lite drygt -17 C.När du lägger dig så önskar vi dig en god natts sömn!
Kramar från Signar o AnneLie

Svar: Nej det kan nog hända att han inte gör det! :) oj, fortfarande kallt. Här har det varit plusgrader varje dag sen jag kom hit, och än har det bara regnat en dag. Men det finns tydligen en chans att det kommer lite snö även här innan vintern tar slut, men det är inte säkert. Kram!
Sara

2013-01-13 @ 23:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0