Första missförståndet och en ny telefon

Idag blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men så kan det ju inte heller alltid vara en dans på rosor. Det blev lite miss i kommunikationen så det blev lite tokigt. Som tur var ordnade allt upp sig i slutändan. Vi pratade om det och hur vi kan göra saker annorlunda nästa gång. Känner mig väldigt nöjd med min hostfamilj och dem är väldigt omtänksamma och bryr sig om hur jag har det. Det är nog en av det viktigaste när man är så här på en främmande plats på egen hand, att man har människor runt omkring sig som man känner sig bekväm med! 
 
Från det ena till det andra. Idag fick jag mig en telefon. En med amerikanskt telefonnummer. Så nu kan jag smsa och ringa med folket här även när jag inte har tillgång till wifi! Kan vara bra om jag skulle gå vilse någon gång. Vilket jag faktiskt inte gjort än, ta i trä! Jag tycker jag har varit rätt duktig på att orientera mig med min Brooklyn karta som jag fått. För det mesta kan jag peka ut exakt var på kartan jag är. Annars är det bara hitta en subway och gå på den enda linjen som jag hitills har åkt med som jag vet tar mig tillbaka om jag skulle vara helt fel ute. 
 
Nu ska jag dra mig till sängs så jag orkar med sista dagen innan helgen! Kram :)
 
 
Hittade en plats där man såg en stor del av Brooklyn Bridge idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0