Födelsdagsfirande, gängbråk och dålig reklam

Har just ätit sen middag. Jag gjorde tacopaj och den blev faktiskt lyckad, så nu ska jag frysa ner det som är kvar så slipper jag laga middag för några gånger, hehe. Ska snart ställa mig och göra laxlasagne som också ska frysas ner så är det bara att ta fram och värma upp. Känner mig som en riktigt husfru, haha. Får se hur länge det tar innan jag börjar äta smörgås till middag...
 
 
För en liten stund sedan firade vi pappa som fyller 50 år idag (imorgon amerikansk tid). Skypade med familjen så jag fick vara med och sjunga "ja må du leva" och se när han öppnade presenten. Så GRATTIS än en gång pappa och hoppas du får en jättebra födelsedag! 
 
Idag har jag tagit hand om ett av barnet, då den äldsta varit till skolan. Vi har varit på promenad och lekt i två olika parker. Vi hittade en med "big girl swings" så den parken blev favoriten! 
 
Efter jobbet när jag skulle handla det sista inför veckans middagar så fick jag se något som inte är särskilt vanligt hemma. Det var en stor grupp eller två grupper som slogs. Dem var ett kvarter bort men jag fick ändå jätteont i magen. Det är inge kul att se sånt! Så fort jag hörde polisirener splittrades människorna i två grupper och sprang åt olika håll. Obehagligt. 
 
Har inte tittat så mycket på TV medan jag har varit här av anledningarna; -jag har helt enkelt inte haft tid, -jag har varit för trött på kvällen, -TV:n i mitt rum har ett väldigt irriterande biljud och -reklamerna!! Det är inte klokt hur mycket reklam man kan trycka in på ett 30 minuters program... dessutom är den så jädra dålig att det inte är klokt. Jag brukar ändå tycka att viss reklam kan vara rolig men det här är bara tragisk.. inte bra helt enkelt! 
 
Solnedgången som jag såg idag när jag var på min shoppingtur

Kommentarer
Postat av: gerd berglund

vi hoppaa att vi får vara med om dina matlagningskonster och vara provsmakare om ett år ungefär, det ser vi fram emot:)
mamma

Svar: Förhoppningsvis hinner jag lära mig något som ni inte redan har smakat förut under årets gång. En riktig amerikansk maträtt! :D
Sara

2013-01-08 @ 17:25:48
Postat av: mamma

vi har bara irriterande,bländande låg sol här!

2013-01-08 @ 17:30:53
Postat av: lena bodmark

Hej! Fick av din mor lov att kolla din blogg. Jag hoppas att allt är bra med dig, och det är jätteroligt att läsa och se bilder.Jag kommer att göra det fler gånger om det är ok för dig.Idag fick jag marmeladen, den smakar underbart.Ett stort TACK från mig och många kramar.Ha det så bra. Lena

Svar: Det går alldeles utmärkt att titta in här på bloggen! Försöker uppdatera så ofta som jag kan. Allt är bara bra med mig! Känner mig mer och mer bekväm med både barnen, familjen och området! Vad kul att marmeladen smakar bra! Kramar Sara
Sara

2013-01-08 @ 18:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0