A busy busy day!

Idag har jag gjort min första dag, med aktiviteter från morgon till eftermiddag. Började dagen klockan 8 och gjorde barnen redo. Sen tog vi bussen för att lämna av den äldsta, S på skolan. Det var intressant för mig att se hur allt fungerar kring skolan. Inte som hemma i Sverige, här lämnar man nämligen av alla barnen samtidigt, så det är aningen "crowded" när alla ska in till skolan samtidigt på morgonen. 
Tog därefter subwayen tillbaka till huset för att sen gå med den yngsta, N till hennes klass. Fick vara med och hjälpa till men hon var så duktig så hon gjorde det mesta utan min hjälp. Sen efter klassen var det dags för att hämta upp S från skolan. Lika crowded på eftermiddagen som vid drop off, men det gick bra. 
Sen var det dags för lunch och playdate hos en klasskompis till S. Det var en bit att gå men barnen var väldigt duktiga hela vägen. Det finns ju så mycket att titta på när man är på promenad här. Barnen som vi var på playdate hade en babysitter som var väldigt trevlig och jag tror vi nog kommer träffas fler gånger då barnen är goda vänner. Roligt för barnen och trevligt för mig! 
På playdaten blev det mycket skojj och K som var babysitter bjöd mig på lunch, god cezearsalad. Det är en av de sakerna som jag tycker är bättre här i Amerika än hemma. Yummi!
Efter all lek och skojj där var det dags att dra sig hemåt och jag slutade för dagen. Sen har jag slappat resten av kvällen. Mys! Åt laxlasagnen som jag gjorde igår och den blev väldigt god! 
 
Imorgon börjar jag lite senare så funderar på att ta vara på den tiden och göra något vettigt. Kanske man skulle ta och göra ett litet morgonpass innan man börjar för dagen. Får se hur trött jag är och vilket väder det är! 
 
Hugs from Brooklyn!
 
Having a lot of fun at the playdate (pictures approved by the parents)

Kommentarer
Postat av: mamma

vlka härliga och verklighetstrogna dräkter, tro jag att de hade kul.Trevligt för dig att få lära känna så många nya intressanta människor. Du får väl fråga om nåt amerikanskt recept å bjuda oss på så får vi väl ha en "america Day´när du saknar Amerika då du kommit hem!!! mammsen:)

Svar: Ja, jag vill också ha en astronautdräkt, den var ju hur cool som helst! Synd att den inte fanns i min storlek. Roligt med nya människor! Ska verkligen försöka lära mig att laga något riktigt amerikanskt när jag är här! :D
Sara

2013-01-09 @ 23:20:52
Postat av: Lena Renberg

Du får gärna skriva ut receptet på Cesarsalladen, blev jätte sugen. Ha det bra och kram från oss :)

Svar: Ceasarsalladen var verkligen god, men tyvärr så gjorde hon den inte själv. Men jag får nog se till att någon lär mig hur man gör en riktig "amerikansk" ceasarsallad, (har alltid velat kunna göra en), och då lovar jag att lägga upp receptet på bloggen! Tack så mycket, hoppas ni också har det bra! Kramar till er alla från mig!
Sara

2013-01-10 @ 00:01:34
Postat av: Veronica

Kul att läsa hur det går för dig. Jag ska ju lämna Elis på förskolan första gången nu på måndag. Gaah! Men det blir säkert bra. Vi hörs!

Svar: Försöker skriva så ofta jag kan! Vad spännande! Ja, det kommer gå galant, Elis kommer säkert ha det jättebra! Ja, vi får prata via skype någon fler gång!
Sara

2013-01-10 @ 22:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0