Madame Tussauds, Intrepid and Snow

Sen jag skrev senast har jag hunnit besöka Manhattan än en gång. Alice, Jennie och jag började dagen med att besöka Madame Tussauds och kolla på alla kändisdockor. Det var väldigt intressant och lite läskigt vissa stunder då vi många gånger tyckte att dockorna såg ruskigt levande ut. Man väntade sig bara att dem skulle börja röra sig eller prata. Fatta vad rädda vi blev när en dessutom gjorde det! Haha. Kissade nästan på mig! Det var en väg man kunde gå tror den hette "Scream-tunneln" eller något sådant, (vi gick inte genom den, vi tog genvägen!). Men utanför den stod en zombie och vi bara; -"Tänk vad läskigt om den började röra sig!" och precis efter det så skriker han till och börja gå mot oss. Haha! 
 
Gissa om vi skrek till när den här killen rörde på sig!!
 
Bilder från min mobilkamera och Alice braiga systemkamera
 
Senare på dagen åkte vi till "Carries trappa" från "Sex and the City". Det bor folk i huset, men dem får nog ofta besök av galna fans som oss och hade därför hängt upp en kedja för att folk inte ska gå upp och på deras trappa. På vägen dit så fick se några som höll på att spela in en musikvideo. Gissar på att området är ett känt ställe att spela in filmscener på. Möjligtvis för det var halvt öde, det var nästan inga människor där.
 
Musikvideoinspelning - Alice bild
 
Ett annat ställe med betydligt fler människor på är Chinatown. Vi begav oss dit efter vi besökt trappan. Som vanligt ser de alltid så nära ut på kartan, men vi fick oss en ordentlig promenad. Sen var vi väl förtjänta av en god middag. Det blev på kinamat (förstås) på en restaurang. Gott! Vi vandrade runt lite på de olika stånden, jag köpte en parfym till jättebra pris, innan vi tog tunnelbanan till Grand Central där vi tog en fika medan vi väntade på diverse tåg som skulle ta var och en hem till sitt. 
 
På restaurang i Chinatown
 
Förra veckan fick jag besöka Intrepid med S som en playdate. Intrepid är ett hangarfartyg som användes under andra världskriget som man nu har gjort om till ett museum. Där fanns massor med olika flyg och helikoptrar att titta på. Den här dagen blåste det nått enormt mycket och barnen tyckte det var roligare att bara springa omkring i vinden på bryggan än att titta på flygplanen. Man fick se hur dem människorna som jobbade där levde. Man fick gå upp till kaptenen och pröva styra. Inne i fartyget fanns även massor med olika stationer där man fick prova olika astronautgrejjer - massor med knappar att trycka på - det tyckte barnen var roligt! Det är väldigt roligt att jobba som Au Pair när man får ta med barnen på sånna här utflykter!
 
 
 
En dag var jag på YMCA som är ett gym i Brooklyn Heights och provade på en Zumba class med Morgane en annan Au Pair här i Brooklyn. Det var roligt och svettigt! 
 
Nu har i alla fall tydligen vintern bestämt sig för att komma även hit till New York och det har snöat en hel del. Fick plumsa i snön på väg till huset imorse. Får dock se hur länge det tar innan allt smälter bort. Det har ju snöat en gång tidigare, men det höll bara en dag. Då passade vi på att fara till parken och åka pulka. Det var fullt med barn i parken den dagen kan jag säga! Man måste ju passa på när det faktiskt ligger snö på marken. 
 
Igår var jag med om mitt första amerikanska barnkalas. Kan säga att det är något utöver det vanliga! Här är det Rapunzel som målar ansiktsmålningar, sjunger och dansar och delar ut rosa "cotton candy", samt en trollkarl som gör ballongfigurer, blåser såpbubblor och trollar fram riktiga kaniner! Ja, till och med jag blev förvånad, haha! Jag tänkte: -"Ofta han kommer trolla fram en riktig kanin, det kan man väl inte göra så här hemma hos någon!" Och så vips var där en livs levande kanin! Sen var det ballonger och serpentiner i överflöd. Det bjöds på pizza och snacks. Det var ett riktigt drömkalas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0