What's going on?

Jadu vad är det egentligen som händer här på andra sidan havet. Jo, just nu är det lite körigt. Jag kommer nämligen flytta. Var vet jag inte ännu. Men om två veckor så kommer jag bo någon annan stans än här. Ibland händer det sig att det inte funkar med familjen av olika anledningar och då kan man hamna i en rematch som det kallas. Vilket betyder att man byter till en annan familj. Det är ju något man vill slippa göra, men man får ta det som det är. I vissa fall kan det bli mycket bättre efter man gått in i en rematch och man hittar en familj som man passar bättre med. Har redan hunnit prata med en och det känns bra, men vi får se. Jag återkommer när jag vet var jag kommer hamna mer framöver. 
 
En av det tråkigare med det hela var att jag just hade signat up för en kurs om Niagara Fallen som skulle vara tre lektioner plus en tour till Canada för att se Niagara Fallen, men men.. än har jag inte gett upp hoppet, man vet aldrig, kanske jag hittar mig en familj som bor i New York och att jag inte behöver flytta allt för långt.
 
Det som kommer bli absolut jobbigast är att säga hejdå till småtjejorna! Dem är ju förbaskat gulliga! Ta tillexempel nu ikväll när jag läste godnatt sagan för dem. Då hade dem valt en bok som heter "I feel good about myself" som handlar om olika situationer när man känner sig riktigt så där glad över sig själv. Kanske när någon ger en kram, eller man hjälper någon eller att man bara vara glad över att man är den man är. Så när vi läst färdigt frågade jag - "When do you feel good about yourself?" och då säger S "When I'm with my babysitter!" och så ger hon mig en kram! Inte kan man väl annat än älska dessa busungar! 
 
För att avsluta med något roligt! Jo igår hade jag sommarkänslor för första gången. Även då det har varit varmt har jag inte riktigt haft sommarkänslor, men igår så kom dem. Jag tror det beror mest på att träden och blommorna äntligen har slagit ut. Det har varit så konstigt att det varit varmt, men inga löv på träden, eller inga blommor på träden kanske jag ska säga. Har aldrig varit på ett ställe där de flesta träden har blommor istället för löv. Man får nästan leta för att hitta lövträd här bland alla blommor. 
 
Blomträd och gula blommor
 
Jag tyckte nästan det här huset var lite gulligt med den flashiga trappan
 
Det är så mysigt när dem har öppnat uteserveringarna på riktigt
 
Sen förra fredagen var ju inte dålig måste jag säga! Efter jobbet mötte jag upp med Silja på Manhattan för att se en preview av en musikal som heter "Okay, Cupid". Den var jättebra! Den var rolig, hade ett härligt kärleksdrama, vacker musik, skönsång och bra skådespeleri, ja den hade verkligen allt! Tack så mycket Silja för att du bjöd med mig!
 
Efter musikalen for vi och åt en riktig sen middag på en väldigt mysig restaurang på East Side av Manhattan. Jag åt kött något jag inte ätit sen jag kommit hit till Amerika, det var väldigt gott! Vi pratade och skrattade tills klockan blev sent innan vi tackade för oss! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det märks verkligen att vi lever i helt olika världar. Vissa bitar är man ju avundsjuk på tex alla vackra vyer å växter som du får se å positiva kulturella upplevelser du får vara med om. Att barn är härliga kan vi nog alla som läser detta vara överens om-de ger en energi att orka!! Hoppas på att alla de positiva upplevelserna överväger den uppförsbacke du nu upplevt..
'Efter uppförsbacke så kommer en utförsbacke!!
Go girl! ❤Mammsen Du har STORT stöd härifrån:-)

2013-04-19 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0