Lyx-tisdag

Idag var det varmt. Hela 28 grader. Eftersom jag kommer jobba helgen så fick jag hela dagen ledig idag. Och då det var fint väder tog jag mig en tripp till Coney Island. Jag hade nog tänkt att det skulle vara lite kallare där än här i stan för att det är vid havet och det skulle blåsa mer. Men oboy vad jag hade fel. När jag klev av subwayen möttes jag av varmare väder än jag hade lämnat. Nog blåste det allt också, men inte som hemma i Piteå, det är nämligen ingen svalkande vind utan varm så den gör ingen skillnad förutom att håret far åt alla håll. 
 
Men trots solbrända axlar och fötter var dagen väldigt bra! Låg på stranden, köpte mjukglass, lyssnade på livemusik, promenerade strandpromenaden och bara tog det lugnt. 
 
Fick äta upp den rätt snabbt så den inte skulle hinna smälta
 
Min nya väska som jag köpte igår, den är inte stor men den rymmer mycket ändå
 
Sen även om den här tisdagen var extra lyxig så brukar mina tisdagar vara rätt lyxiga ändå. Det är nämligen så att på tisdagarna är housekeepern här. Då får jag sopor tömda, om jag har grejjer framme (jag brukar städa på söndagar så det inte är så stökigt när hon kommer) så plockar hon ihop och bäst av allt så tvättar hon sängkläderna och bäddar sängen som på hotell. Det kallar jag lyx! 
 
Som på hotell :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0