Best of Both Worlds

I lördags tog jag tåget till New Canaan. När jag kom fram mötte jag upp med Alice, Jennie och Sarah. Efter en brunch i New Canaans mysiga stad drog vi vidare mot Mohawk Mountain Ski Area för en dag i backen. 
 
Jag tyckte det var skönt att få komma iväg från storstan lite och jättehärligt att få åka lite bil. Vägen till backen var väldigt trevlig med allsång och fin utsikt. 
 
Väl framme vid backen hyr vi snowboards och får väldigt bra service måste jag säga, man behövde inte göra mycket på egen hand. Jag behövde inte ens knyta mina egna snowboardskor, haha. 
 
Trodde att det skulle ta några rundor innan jag skulle komma in i åkandet, men tydligen är det som när man lärt sig cykla, det bara sitter i kroppen. 
 
Backarna var storleksmässigt lite större än Kåbdalis
 
Hela dagen åkte vi förutom en lunchpaus i solen. Vi hade riktigt fint väder, det var lite konstigt att åka snowboard när det kändes som sommar i luften. Vissa åkte till och med i shorts. 
 
Tillbaka i New Canaan åkte vi till en restaurang med en glassmeny. Gott! Sen blev det en rätt tidig kväll, då alla var gode trötta i kroppen efter dagen. 
 
Jag tyckte glasen som glassen serverades i gjorde det ännu godare
 
Söndagen blev det sovmorgon, brunch på IHOP, promenad och filmmys. Ett bra slut på en härlig helg och en riktigt bra semestervecka. Best of Both Worlds, både värme, stranden och snö med snowboarding. 
 
Idag började vardagen igen. Var lagom jobbigt att dra sig upp på morgonen men tröttheten gick över ganska snabbt då vädret visade sig att vara kanoners. 15 grader varmt. New York borna skulle säga våren kommit hit på riktigt nu, men jag känner mer som att sommaren är runt hörnet. Speciellt då träden har börjat få lite gröna knoppar redan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0