Mitt rum är inte stökigt. Jag har ett speciellt system där allt ligger överst.

Bestämde mig för att göra något vettigt av den här fredagen. Så direkt efter frukosten började jag städa. Kändes som en evighet sen jag städade mitt rum riktigt grundligt. Ursch! Det blir så när man har mycket för sig eller då man somnar direkt efter skolan. Utöver mitt rum, fixade jag i köket och vardagsrummet, hängde tvätt och gjorde disken, mest för att jag kände att jag inte hjälpt till hemma särskilt mycket senaste tiden. Det är en härlig känsla man får när man uträttat något meningsfullt.

Idag fick jag bestämma middagen och då fick det bli hemmagjord fiskgratäng med dillsås och potatismos. Smaskens! Åt det första gången hos famor och farfar när jag var liten, men då var det findus färdiga.



Ett tips för en lyckad middag eller lunch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0