Lita på instinkterna

Nästan hela dagen har jag pluggat körteori. Undantag för ett spinningpass, lite snöskottning och bakning.
Bakade gjorde jag för att vi ska sälja fika på tisdagens musikcafé med klassen. Men när jag skulle baka min tigerkaka, kändes det som att något inte riktigt stämde. Jag är ganska bra på att baka, men smeten blev väldigt kompakt och mina instinkter sa mig att det borde vara mjölk i ingredienserna. Jag läste receptet flera gånger och inte en mjölkskvätt stod med, så då gjorde jag bara som det stod.
Men sen när jag tog ut kakan ur ugnen var den väldigt "torr", så nu måste jag baka nytt till på tisdag. Äsch då! Nästa gång ska jag lita på mig själv när det inte riktigt känns rätt.

Min tigerkaka blev inte riktigt vad jag tänkt mig
Min lite för torra tigerkaka


Kommentarer
Postat av: Malin

äh den såg ju ändå god ut måste jag säga:) fast ja, jag tror det ska vara mjölk i det, om jag minns rätt:)



men iallafall, kommer inte ihåg om jag svarade på din kommentar, haha mitt minne är verkligen dåligt känner jag:) men, ja, nog kommer jag säkert kunna ha roligt i tjeckien, det tvivlar jag inte på:) känner mig bara väldigt otaggad:) huhu:) men det ordnar sig nog!:)

2010-03-28 @ 22:53:24
URL: http://menmaalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0