Ingen vanlig måndag

Med inställningen på en lugn eftermiddag hemma med rykande te för att lugna min förkylning cyklade jag hem från skolan ovetandes om hur kvällen skulle fyllas av nyheter om hur någon hotat alla elever och lärare på min skola (Strömbacka).

Helt plötsligt disskuterar var och varannan ungdom på olika internetsajter om hur någon gått ut med ett hot på ett forum om hur han/hon ska ta med ett hagelgevär till skolan den 16/3-10 (imorgon) för att skjuta så många den kan innan personen slutligen ska skjuta sig själv. Människan skriver också i forumet att den blivit mobbad i flera år av både elever och lärare och allt detta är för att ge igen.

Vilken uppståndelse det blev, tidningar, radion och alla ungdomar med sina egna ideér om möjliga kanditater. Själv kan jag erkänna att jag blev en aning upprymd också, jag menar det är inte så ofta som ens skola utsätts för skolmassaker. 

Nu i efterhand visar det sig vara en kille 16 år som erkänt och påstår att det var ett skämt. Det är helt oförklarligt för mig att någon kan skriva om något sånt hemskt på skämt.

Du kan läsa om all uppståndelse här: http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=5244973

 


När man minst anar det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0