I Tid och Otid

Har denna kväll varit på musikalen "I Tid och Otid" som jag tidigare skrivit om. Men när jag nämde den tidigare sa jag att den sattes upp av musikklasserna från Christinaskolan men där ska naturligtvis dansklasserna också räknas med plus att jag idag fick veta att även elever från Musik- och Dansskolan i Piteå var medverkande.

Musikalen handlar om två ungdomar som hamnar i en tidsmaskin tillsammans med en professor. Maskinen fungerar bakåt i tiden, men när de ska tillbaka till sin egen tid igen går det sämre. Den humoristiska resan genom århundradena ackompanjeras av musik som spänner från Bellman till modern pop, med passande dans och kostymering som komplement.

Det var jättebra! Jag såg den först en gång på eftermiddagen och sen nu på kvällen. Kvällsföreställningen var förträfflig! Mycket cred till alla som medverkade och gjorde musikalen till något njutningsfullt och roande, med fina toner, roliga personligheter och många talanger. Alla var otroligt duktiga!

Professorn och de två ungdomarna i tidsmaskinenHjärncellerna sjöng och dansade när professorn tänkteMusik- och Dansskolans elever spelade vackert i orkesternDanseleverna dansar ballet i 1700-talets andaTidsmaskinen tog dem till stenåldern 
Bilder från PT-tidningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0