Delad glädje är dubbel glädje

Fredagsmorgonen började på bion med estet för att se vår egen upsättning av musikalen Hairspray, vilket kändes som ett hyfsat bra sätt att starta sista skoldagen innan helgen.

For till bion med estet för att se vår uppsättning av musikalen hairspray Lite ihopkok av bilder från vår musikal

Denna dagen stod jag och Mattias (lillebror) för middagen. Jag bestämde att det skulle göras biff och potatis. Eftersom jag inte hittade ett recept på biff så kom jag på den galna ideén att laga biffar från eget huvud - hur svårt kan det vara? Tillräckligt svårt säger jag bara, mina ostfyllda biffar blev inte lyckade!! Tur att Matte lyckades göra god potatis i ugn. 

 Jag gjorde biffar från eget huvud - ingen lyckad komplott Lillebror gjorde goda potatisklyftor i ugn

På kvällskvisten gästades jag av mina goda vänner Frida och Sofia. Vi använde kvällen väl med att spela riktigt roliga spel som Vem blir prinsessa? och Galen panna (ett spel jag rekommenderar) och prata väldigt mycket om allt möjligt. En riktigt lyckad tjejkväll som inte avslutades förrän tidigt på lördagsmorgonen.

Så ser en riktig prinsessa ut - i alla fall enligt reglerna i spelet Vem blir prinsessa?

Lite innan kl 12 infann oss jag, Jenny och pappa i Sikfors. Det var nu vi skulle få användning av det projekt jag tidigare talat om. Vi bestämde oss nämligen i förra helgen för att delta i Snowräjstävlingen som anordnades i Vargbacken. I veckan så har det därför mekats fram en tvåsittsig bob här hemma - gjord från min cruiser cykel för två.

Vårat åkdon ihopsatt och ihopskruvat i garaget Det färdiga bygget i garaget

Efter första och enda provåket (den var alldeles för tung för att dra upp fler gånger) blev vi glatt överraskade både Jenny, jag och pappa. Bobben gick riktigt snabbt och vi lyckades manövrera den utan att välta. Även om det kändes riktigt okej räckte det inte riktigt fram till någon pallplats, men kul hade vi i alla fall.

Vårat åkdon på plats innan start Jenny och publik Jenny och jag med full fart i backen Tävlingsbidraget som vann för snyggaste åk - ett badkar 


Kommentarer
Postat av: Malin

sv: jo absolut :) känns riktigt bra :) hoppas det jag med :) kram :)

2010-03-21 @ 21:04:37
URL: http://menmaalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0