Jag <3 tävla gokart

Igår var jag i Skellefteå på gokarttävling. Hela kvällen och tävlingsdagen fullkomligen öste regnet ner, vilket inte riktigt var vad jag hade önskat mig. Men även om detta resulterade i väldigt blöta fötter och händer kunde jag inte vara på bättre humör.
Det var mer än ett år sen jag körde en gokarttävling och jag hade nästan glömt hur roligt det är. Redan efter första träningen satt leendet klistrat på läpparna. Jag älskar allt pirr i kroppen som är precis innan man blir igångputtad och sen alla endorfiner man får efter man kört ett race.

           
                                              Regnig campingplats

           
                                           Jag ville ju ha soligt väder

           
                     Läste tidning i husbilen i regnvädret på fredagskvällen

Det här var första gången som jag tävlade i klassen Yamaha, men det gick ändå rätt bra. På tidskörningen hade jag en åttonde tid, så då fick jag ytterspår i kvalen. Men det gick rätt bra ändå. Första kvalet tog jag en placering direkt i starten och kom in som sjua. Andra kvalet tog jag också en placering i starten men sen blev jag för ivrig och bromsade bort mig i kurvan i slutet av långrakan, vilket resulterade i att jag åkte rakt ut i gräset som en grästrimmer. Men envis som jag är lyckades jag få upp bilen på banan. Däremot hann då flera bilar köra om och jag kom ut på fjortonde plats, men kom in som 12:a efter två omkörningar.

           
                       En genomblöt men glad Sara efter en dags racing

Efter dom placeringarna i kvalen fick jag starta yttern på 10:de placering. När starten gick i första kurvan gled karten framför mig ut lite för mycket å då stack jag kvikt in nosen på min bil och säkrade två placeringar. Efter en omkörning till slutade jag totalt som 7:a i tävlingen (vi var 18 st tävlande) och blev även första tjej. En lyckad debuttävling för mig i klassen Yamaha.

           
                                   Mitt första pris i klassen Yamaha

           
                          Mitt årliga gokartblåmärke (men det är det värt)

Kommentarer
Postat av: therese

du är så duktig du! :D

2010-06-20 @ 12:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0