Endast festligheter

Nu har det varit mycket kalajsandet här hemma, plus jobb emellan. Först var det ju midsommar som skulle firas och sen idag konfirmerade sig min lillebror så då blev det släktbjudning på 20 pers. Full rulle och fullt hus minsann! 

På midsommar kom kusin Therese med familj hit. Förutom detta trevliga sällskap som gjorde det till en härlig midsommar så var ju vädret helt fenomenalt bra! Vi grillade gott och åt efterrätt. Sen på kvällen tog jag och Therese oss en rejäl cykeltur med min tandemcykeln och det var fruktansvärt roligt. Det gör vi om fler gånger!

           
                                  En vacker midsommarfin Therese

           
                   Så här gör jag när jag firar det härliga vädret på midsommar

           
                                              Förrätt; Matjesilltårta

           
                                     Efterrätt; Frukt- och bärttårta

Det var väldigt bra i kyrkan och konfirmanderna sjöng väldigt vackert. Prästen som pratade var också rätt ungdomlig så det hann aldrig bli så där långdraget som jag kan tycka att det blir i kyrkan ibland.

           
                    Bror efter konfirmationen med bibel och psalmbok i hand

Efter det bar det iväg hem för att äta med släkt och vänner. Och när jag säger äta då menar jag verkligen äta. När det är bjudningar hemma hos oss är det enormt mycket mat framme och sen därefter ett berg med fika. Det roliga med när det finns så mycket att välja av och man vill smaka av allt, då måste man typ ta en tesked av varje sort för annars skulle man ju dö av mätthet! Det ser rätt kul ut på assietten; en tesked tårta, en liten chokladboll, två jordgubbar och den minsta kakan man hittade. Haha, jaja men gott är det! Mamma är väldigt duktig på mat och fika och hon lägger ofta ner massor tid på kalasmat. Bevisbilder nedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0