En dag på jobbet

Läste i tidningen idag att kring midsommar ska man akta sig för solen, för den är som starkast den här tiden. Jag önskar bara att det stått i gårdagens tidning. Igår på jobbet brände jag mig både på armar och ansikte och jag märkte det först när jag kom hem och tittade mig i spegeln. Är det nu man ska säga att man fått färg? Nä tacka vet jag solskydd.

Men annars igår på jobbet var dagen riktigt bra, fast en liten stund trodde jag att den skulle bli väldigt tråkig. På morgonen kom åkergräsklipparn till jobbet och jag fick uppgiften att klippa. Efter några instruktioner började jag som smått klippa gräset runt gokartbanan. Men så plötsligt började klipparn låta jättekonstigt, sen rök den och så stannade den. Min första tanke var att jag haft sönder den, men det visade sig att den gått för varm och kylaren släppt ut allt vatten för den kokade. Så efter den fått stå ett tag och kallna fyllde vi den med ny kylarvätska och då gick den som smort resten av dagen. Det var riktigt rolig att köra klipparn och efter dagens slut var jag riktigt duktig på att manövrera den överallt. Den gick rätt fort också! Hihi.

           
                                              Den roliga klipparn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0