Update

Nu har det varit mycket jobb på schemat och inte mycket speciellt särskilt har hänt. Men här kommer en lite resumé. Ena dagen körde jag två kunder i dubbelkarten som är väldigt påfrestande att köra, så dagen efter blev det att jobba med träningsvärk. Samma dag fick jag en turn av trötthet som slutade i ett enormt skrattanfall. Har också fått praktisera min engelska då jag fått instruera utländska kunder två gånger under dem här arbetsdagarna. Ett annat språk jag förbättrat är min norska. En norsk grabb tyckte jag pratade så bra att han var tvungen att fråga om jag var norsk. Det tar jag som en komplimang! En annan som delade ut komplimanger var den kund som gick och tog min bror i hand och tackade för den goda servisen. Sånt kan verkligen skina upp dagen för en. Allting har ändå gått ganska bra på jobbet, tills sista dagen. 

           
                             Mattias gjorde ett försök till att se norsk ut

Jag stog ute på banan för att flagga in kunderna från sitt körpass. Vilket innebär att dem ska släppa gasen och rulla försiktigt in i depån. Men en liten kille gjorde totala motsaten. Han trampade ful gas och körde rakt emot mig. Jag flyttade mig åt vänster då dem flesta kunderna som inte fattat flaggen brukar ta den vägen. Men den här killen tvärsvängde åt mitt håll och svissade förbi en millimeter ifrån mig och mina fötter. Det enda jag tänkte när jag såg att han kom i full fart var - Det här kommer göra ont, det här kommer göra ont! Efteråt när jag upptäcker att han faktist missat mig och jag fortfarande lever, började jag tänka på allt hemskt som kunde ha hänt. Först slog hjärtat miljoner slag i minuten, sen när jag började slappna av blev jag helt skakis och sen när jag äntligen slappnade av så kom tårarna. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Igår däremot var jag inte på jobbet för då var jag ledig, precis som idag. Dagen invigdes med en härlig sovmorgon. Efter en sen frukost åkte jag till Jenny, som jag cyklade in till stan med och hade en picknick i badhusparken. Vi pratade, fikade och läste skvallertidning ända tills klockan blev kring middagstid. Då tog vi cyklarna tillbaka och åt en god kycklingssallad hos Jenny. Därefter begav vi oss med bil till hammenviken och spelade kubb med Frida, Nils och Adam. Några kubbspel senare (vi tjejer vann!) avslutade vi kvällen hos Frida med att se en hyrd film. Det var en väldigt trevlig och rolig dag! Hoppas det blir fler sådanna.


Kommentarer
Postat av: lilla brorsan :)

där kan man snacka om fin utsikt x)

2010-07-20 @ 23:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0