Allt eller inget

När klockan slog 2 i fredags tog jag cykeln för att fira en väns födelsedag. Det var nämligen Becky som fyllde 18 år. Så då blev det tårta på dagen, massa snack och trevliga människor. Senare på eftermiddagen gjorde vi oss iordning för att fara ut och äta middag. Jag hade tur som fick håret lockat av Becky så jag fick fina hollywood-lockar och sen blev jag sminkad av Ida. Det blev väldigt fint. När alla gjort sig fina begav vi oss till Challenge för att äta en jättegod middag. Sen blev det en sväng till 1906, men det blev inte så sent för mig som åkte hem halv 1 då jag skulle jobba dagen efter.

           
           Jag bjuder på denna inte så charmiga bild för att visa de fina lockarna

           
                      Jag åt BBQ baby ribs och det är att rekommendera

Tur var det att jag gick och la mig i tid den fredagen. Lördagen på jobbet var fullsatt med jobb till tusen. Vi hade nästan 380 kunder. Det var en både en krävande, mindre rolig och skojjig dag. Något roligt som hände var norrmannen som stötte på Stina och norrmannen som frågade om jag ville hänga med på öl efter jobbet. Haha, vad vi skrattade gott åt det. Det jobbiga var att putta och slita i de 170kg tunga gokartarna, även att dra igång alla bilar i startsnören. Vaknade på söndagen med riktigt mycket träningsvärk.

           
                     Fullt med tält och bussar i depån under Rally SM 2010

Söndagen regnade nästan hela dagen bort så då böts våra 380 kunder ut till 15 futtiga. Stor skillnad jag vet! Så då fick vi göra andra åtagande som att städa kontoret och kiosken. Men förutom det hann vi se lite Rally SM. Först lite på morgonen då vi använde en stege och klättrade upp på en container så vi hade utsikt på både jobbet och rallyn. Senare på dagen när det blev finaler så lyckades jag och Stina smita in på VIP platserna och titta, men även då hade vi koll så vi kunde se om det kom några kunder. Det är första gången jag jobbar med en tjej på jobbet och det var riktigt roligt att jobba med Stina och vi jobbade väldigt effektivt och bra tillsammans tycker i alla fall jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0