Nostalgiska Sara

Nu har jag just säkerhetskopierat, som det så fint heter, alla bilderna på våran gemensamma gamla dator hemma. Vilket gjorde att jag tittat igenom våra bilder sen ett tag tillbaka, typ 2-3 år bak. Men det känns ändå som en evighet sen.

När jag tittade på bilderna från i julas så hittade jag bilder på mitt pepparkakshus som gjorde. Mitt första och enda pepparkakshus, och så kommer det nog vara för det var så fruktansvärt mycket mer jobb med det än jag trodde. Först göra mallar, sen baka dem gigantiska pepparkakorna som bara ville bli svarta eller gå i bitar, därefter dekorera - det roligaste och så limma ihop hela alltet med jätte varmt bränt socker. Huvva. Jobbigt var det, nästa gång jag ska, om jag ska, köper jag förmodligen ett färdigt pepparkakshus som man bara behöver dekorera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0