Larry Koopa

Det är bara lördagkväll och det känns som jag hunnit med en massa skoj redan. Det är så skönt med helg, även om det inte kommer bli jobbigt på skolan till veckan. Så himla skönt och trevligt att ha musikalrep hela veckan. Önskar vi bara hade det, inga vanliga ämnen.

Den sista världenBossen i första världen i Mario Nintendo
Sista världen i Super Mario bros 3 och bossen Larry Koopa från första världen.

Har just spelat en massa mario på vårat old fashion nintendo - bästa spelet ever! :) Spelade hela kvällen igår med Sofia och Mattias. Vi kom till sista världen, vilket vi aldrig tidigare lyckats med. Vi blev som helt galna och jag och Sofia satt i soffan och skrek på brorsan när han spelade på en av det svåraste banorna. Helt hysteriska!


Imorse vaknade jag klockan 8 för att jag och pappa skulle fara till iskalla Sikfors för rallytävlingen Drivers open.
När vi kom dit bestämnde vi oss för att träna lite. Jag var inte direkt beredd på att det skulle vara glashalt så på första varvet bar det ut i snökarmen pga av för snabb ingångsfart i kurvan och en stark retursladd som jag inte lyckades häva. Pinsamt! Som tur var kom en med bil som kunde dra oss ur snödrivan så vi slapp skotta och putta i evigheter! Egentligen var det meningen att jag skulle köra själv, men väl där fick jag kalla fötter och så fick pappa sätta sig i passagerarsätet.
Första tävlingsrundan körde jag rätt snabbt men då snurrade jag men andra rundan klarade jag köra runt utan misöden, men då körde jag inte lika snabbt för jag ville inte snurra igen. Jag hade inte förväntat mig någon placering att hänga på väggen, så jag är fruktansvärt glad över att jag inte kom sist! Jag var i alla fall första tjej (vi var bara två tjejer)! XD Annars är jag rätt nöjd med min allra första rallytävling.  

För övrigt var PT-tidningen där för att se vilka som trotsade den -22 gradiga kylan för att köra rally. Ni hittar två bilder på mig på följande sida; http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=5194501


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0