Förvarning chikan, ingång vänster

Precis som rubriken lyder har jag den här dagen spenderat mesta delen i en rallybil och gjort min debut som kartläsare.

Igår fick jag ett erbjudande att få följa med i en riktig rallybil eftersom förarens ordinarie kartläsare inte kunde närvara. Självklart svarade jag ja. Och det ångrar jag verkligen inte, det var riktigt skojjigt! När det skumpade som mest i bilen kunde jag inte låta bli att skratta för det kittlade så skönt i magen! Haha! Något annat som gör det extra spännande är när man kör så snabbt att det blir lock för öronen, vilket hände mig några gånger.

När vi kört dem två första specialsträckorna blev jag intervjuad av PT som hade hört ett rykte om att jag gjorde min debut den här tävlingen. Jag fattar inte hur dem kan få reda på allt. Samma hände när vi kört klart alla sträckor, för då blev jag intervjuad av sportradion på P4 eftersom dem också fått höra samma sak. Hur i hela världen kunde dem veta det! I alla fall blir det väl till att lyssna på P4 på eftermiddagen imorgon eftersom det är då det sänds.

För det mesta gick allt bra, förutom tredje sträckan då vi körde fast i utgången av en chikan. Då var det bara ut med spade och försöka skotta sig därifrån och putta bilen. Bilen bakom om oss hann upp och dem hjälpte till. Gissa om jag blev en aning blöt när jag fick plumsa i snön för att skotta!? Haha! Men det var spännande och vi var långt ifrån de som körde av som värst! En kille missade totalt en sväng och åkte så långt in i djupsnö att den räckte upp längs dörrarna så han fick helt enkelt krypa ut genom ett fönster och ut på taket! Den synen vi mötte kommer jag inte glömma!

2010 i Sikfors 
Roadbooken, tidtagarur och hjälm med kommunikationsradio.


Den rejäla avkörning återskapad i paint.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

SARA! Du har en blogg! Du har haft den typ länge! Inte har jag vetat det :D haha! Vad kul! SNYGG header! :D

ÄLSKAR paintbilden ;D haha!



Sv: Ja! Asså Så FRUKTANSVÄRT kul det vorde med en turné alltså... Sjukt... <3

2010-02-28 @ 13:22:53
URL: http://linneaenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0