Ä tränger icke kvittering!

Det blir lite längre mellanrum på blogginläggen så här tids på året. Men här kommer lite uppdatering på vad jag har haft för mig sen senast.

Efter PDOL så väntade jobb, som vanligt. Men den här dagen hittade jag mig något intressant på jobbet att fördriva dötimmarna då inte kunderna strömmar in. En tidning hade tagits till jobbet, med titeln Justitia. Denna tidningen innehållandes en massa information om männsikors ekonomiska bekymmer i Sverige, lyckade fånga mitt intresse av någon konstig anledning. Helt plötsligt satt jag och försökte lära mig hur mekanismer som kronofogden och liknade fungerade. Hux flux hade jag tittat igenom 39 sidor fulla med namn och siffror, för det är precis vad hela boken innehåller, (första gången jag såg den trodde jag det var en telefonbok). Så vem vet, kanske det blir ett jobb på banken för att stilla mitt intresse för andras ekonomiska problem... chansen är nog inte så stor!

           
                                           En intressant tidning?

Den följande lediga måndagen begav sig hela familjen till Havsbadet för en minigolf-runda på deras banor, för där hade vi aldrig varit förr. Men innan vi hann dit gjorde vi en visit hos Stina L, där både jag och Mattias satte våra färdigheter inom att rida tjur på prov. Det var roligt men mycket svårt!

           
                            Mattias kämpar för att inte falla av tjuren

Lite minigolfspelande och glass (som förloraren fick betala - och det var inte jag) senare gick vi mot bilen för att lämna området. Men så lätt gick det inte då vi parkerat precis vid gokartbanan som Havsbadet har. Så där spenderade jag och Mattias 80kr var för att köra på en väldigt liten, knölig och kurvig bana, med gokartar som inte kan ha gått särskilt snabbt och så gick den ena en aning snabbare än den andra. Men det gjorde inget, för det var lika roligt i alla fall! Är man gokartgalen så är man.

           
                      Sällan skådad snyggare bror i en enormt ful hjälm

Efter den berg-och-dalbane liknande upplevelsen åkte vi vidare till Jävre turistbyrå och tittade på deras glada 60-tals utställningen. Jag och Mattias parkerade våra rumpor i den röda 60-tals bilen och lyssnade på härliga bilradio. Tittade även på bilder på hur Piteå såg ut under den tiden och jag blev besviken att upptäcka hur mycket fulare och opersonligt det blivit inne i stan. Läste en del gamla PT-tidningar från det talet och det var riktigt intressant.


Väldigt charmiga bilder på oss i 60-tals bilden

Dagen avslutades med middag (pizza för min del) på en restaurang i Jävre och det var ju inte helt fel!

Sen har jag bara jobbat, övat min norska (lägg märke till rubriken) och myst resten av dagarna. Tills idag (igår egentligen eftersom klockan är så mkt) då vi varit på kalajs hos kusin Therese som fyllde 18 år, och blev bjudna på gomaten. Grattis än en gång!

Men nu ska jag lägga mig, för imorgon har jag min första körlektion. Borde somnat för länge sedan, men datorn tjorvade så mycket. Det här inlägget tillexempel fick jag skriva två gånger, eftersom allt raderades då jag skulle spara det. Envis som jag är var jag bara tvungen att skriva ett nytt, trots den sena tiden på dygnet. Hoppas jag inte dödar er med tråkiga långa inlägg, men det blir nog bättre framöver. Ha de (som norrmännen säger).

Kommentarer
Postat av: Therese

fan vilka stiliga kusiner jag har ;-)

2010-08-14 @ 14:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0