Nattuggla

Hej! Här kommer ett nattinlägg. Fast det är inte så ovanligt, för jag brukar vara ganska effektiv på nätterna. Jag vet inte riktigt varför, men jag lyckas oftast ha massa energi på kvällar och nätter. Det liksom spritter i hela kroppen och så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Det är på kvällarna jag kommer på att jag vill göra allt som jag borde hunnit med under dagen, men varit för trött för. För bara en liten stund tillexempel trotsade jag min björn-skräck och gick jag på en promenad för att hämta min cykel som stod på busshållplatsen. Den blev lämnad där i fredags då jag åkte till Framnäs folkhögskola direkt efter skolan.

           
                      Hämtade cykeln från busshållplatsen i höstmörkret

Där har jag varit på NUS-läger hela helgen. Det var mitt debut-läger med NorrbottensUngdomsSymfoniker. Jag sökte hit i våras och lyckades ta mig in. Å nu var det dags för läger. Jag har spelat flera timmar varje dag. Dessutom väldigt svåra låtar, som jag fick spela a vista hela fredagen eftersom det var så tjorvigt med stämmorna bland oss flöjter. Dessutom var en flöjtist inte närvarande det här lägret, så jag fick spela en hel del fler låtar än jag hade räknat med. Men jag känner mig stolt över det jag lyckats åtdstakommit under dem här tre dagarna.

           
    Så här ser man tydligen ut på sin debut-konsert med NUS

Nu på söndagen hade vi även en konsert för familjer och vänner. Det lät väl rätt okej, men det blir nog bättre om man får träna lite mer på dem enskilda stämmorna!

           
                          Notbladen som hållit igång min hjärna i helgen

Men sammanslaget har den här helgen varit helt okej faktist. Men som sagt, nästa gång när jag är lite mer förberedd tror jag att det blir ännu bättre!

Annars har jag pluggat en hel del körteori och även hunnit med att övningsköra i rondeller tills jag blev helt snurrig. Längtar tills allt det här är klart och hoppas det blir snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0