Rå fisk, någon?

           

Läste i tidningen idag att dem ska öppna en sushibar i våran lilla stad. Skrattade lite smått för mig själv när jag läste artikeln för det påminde mig när jag kom i kontakt med denna råa maträtt första gången.

Det var en sommar som Sebbe och jag bestämde oss för att göra sushi. Det är en av hans favoriträtter och jag hade aldrig ätit det förut. När jag upptäckte vad sushi innehöll (ex. små bläckfiskar med skalle och allt), kan jag erkänna att jag blev lite avskräckt. Men cool som jag är var jag med ända från början och gjorde riktigt fina små sushibitar av alla annorlunda ingredienser. Ja, jag blev riktigt nöjd! Synd då att detta inte blev någon riktig höjdare för mina smaklökar. Men om dem öppnar en sushibar här hemma skulle det vara lite kul att fara dit ändå, bara för att.

TillverkningIhoprullad sushikorvMin första sushibitarDoppas i soya med matpinnar
Så här såg det ut när jag lagade sushi för första gången i mitt liv.

Ni hittar artikeln här -> http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=5298480

Kommentarer
Postat av: sebbe

Jaså? Hade ingen aning om att de skulle öppna en. Hehe, dina blev ju förvånansvärt bra! Vi måste göra sushi någon fler gång :)

2010-04-13 @ 08:22:44
Postat av: Sara

Om vi gör det någon fler gång tar jag nog med mig en egen matlåda!! hehe Så jag slipper gå hungrig! XD

2010-04-13 @ 20:53:14
URL: http://makeitworthit.blogg.se/
Postat av: Sebe

Synd att du inte gillade det! Men är däremot rätt kul att göra, har lärt mig ett par nya sätt att laga det på. Får ta och fixa hem ingredienserna :D

2010-04-13 @ 23:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0