Öm om rumpan

            I bilen på väg till Kåbban

Drog till Kåbdalis med familjen igår. Det tog 1,5h att åka dit men eftersom jag av någon anledning alltid somnar när vi åker långt med bil kändes resan inte utdragen. Väl där åkte vi slalom och snowboard i det bästa vädret man kan tänka sig. Underbart! Jag åkte även sittlift för första gången, vilket var en aning nervöst och spännande.

Dags för en fikarastÅkte sittliften i KåbdalisLite läskigt med sittlift i början

Innan vi bar iväg hem gjorde vi en visit hos min kusin och hennes man i deras mysiga stuga. Där fikade vi innan vi fortsatten hemåt.

Besökte kusins mysiga stuga

Efter en snabbdusch hemma bar det iväg till Frida N. Vi gick på en promenad och hyrde filmen "I love you, Beth Cooper" som var en romantisk komedi värd att se. Till filmen gottade vi med chips, dipp och påskmust. Mysigt! 

           

Vaknade kring elva och upptäckte att Frida redan var vaken och läste en bok (att jag ska vara så morgontrött). Efter frukosten promenerade vi in till stan i hopp om att få åtnjuta en stund på ett café men det visade sig att stan hade stängt på annandag påsk. Inga sura miner det var ändå skönt att gå på en liten promenix, vi får ta det någon gång framöver.

Efter en middag hemma med middagsgäster (farmor och farfar) såg vi alla "S.O.S." av Lasse Åberg (älskar den filmen) och skrattade gott!

Har däremot varit rätt öm i kroppen hela dagen, det blev rätt många fall med snowboarden igår. Men skamden som ger sig, snart susar även jag snabbt nerför i dem brantaste backarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0