Du är sen till teet

            Träning ger färdighet
                                 Ett exempel från alla kort jag tagit idag

Har nästan hela dagen övat mig på att ta fina bilder med min kamera. Förhoppningsvis hinner jag lära mig tillräckligt så jag kan ta riktigt fina bilder när vi är i Tjeckien med orkestern.

Middagen idag stod jag och mamma för. Jag provade på att göra något jag aldrig gjort förut - piroger. Dem blev väldigt stora och inte direkt vackra, men ända goda. Nån annan gång får jag ta mig tid att göra dem lite mer aptitliga.

             
                                                   Mina piroger
     
           
                                              Mammas goda sallad

Det blev lite bråttom med middagen för jag och Mattias skulle fara till bion för att se Alice i Underlandet 3D. Det var första gången han såg i 3D, och jag tror att han tyckte det var rätt häftigt. Filmen i sig tyckte jag var rolig, gullig och medryckande. Den galna, knasiga och rädda kaninen var min favorit karaktär.

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0