Ta hand om dig... för det är du värd

Man ska ta hand om kroppen, det får man höra hela tiden. På senare tid har jag försökt följa dem råden, jag har slutat äta en massa godis, vi har ätit viktväktarmat hemma och jag har tränat 5 dagar i veckan.

För några helger sedan hade jag och mamma en spa-helg, vi åt sallad såg film samtidigt som vi hade fotbad på fredagskvällen, sen på lördagseftermiddagen begav vi oss till Piteå havsbad där vi fick massage och njöt av kurbad vilket var underbart. En perfekt helg!

Just nu sitter jag i soffan som en stor buddah, känner mig inte särskilt attraktiv. I onsdags opererade jag mig och min mage är fruktansvärt svullen. Idag fick jag se mitt ärr under naveln för första gången, det såg hemskt ut. Självförtroendet skönk till underjorden. Just typiskt, jag längtar bara till allt är över. Smärtan över att vara så ful är värre än smärtan av operationsingreppet. Det kommer ta en månad sa doktorn innan jag kommer kunna komma tillbaka till min orginalstorlek. Det känns som om det kommer bli en tuff månad.



Kommentarer
Postat av: Sebbe

Kul att höra att operationen gick bra! Nog klarar du det, bara en månad kvar. Kämpa vidare Sara :)!

2009-09-26 @ 17:10:59
Postat av: Sara

Det beror på vad som definieras som bra. Att man ser ut som fan eller att man överlevde - inte nöjd. Förbannat besviken.

2009-09-27 @ 20:27:59
Postat av: Therese

Jag vet att du är besviken, men det kommer gå til sig ska du se :) din mage kommer gå tillbaks till sin normala storlek snart och ärren kommer bli mindre synliga så småningom. Du är jättefin precis som du är min vän. älskar dig <3

2009-09-28 @ 19:35:47
Postat av: Sara

Tack Tess :).

2009-09-29 @ 00:10:35
Postat av: Anders

Tänk på snubbar som går omkring med ett ärr på sitt bröst, dom verkar då överleva ;) Eftersom att man inte kan ändra på såna grejer så är det inte värt mödan att tänka på det, då blir man bara deppig :) Man vänjer sig, så enkelt äre! :)

2009-10-05 @ 19:58:09
Postat av: Sara

Ja, dem snubbarna har nog också gått igenom en del. :/ Men det lär ta ett tag att vänja sig, ett långt tag.

2009-10-17 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0